۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۴۸۳۴
معاون آموزش حوزه‌های علمیه:

نظام آموزشی مدارس سفیران هدایت اصلاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: نظام فعلی سفیران هدایت به صورت بن‌بست تعریف شده و تعریف بازی از آن وجود ندارد که با تصویب مصوباتی در شورای عالی حوزه، مراحل جدیدی در این زمینه تعیین شده است.
حجت الاسلام علي عباسي، معاون آموزش حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه، امروز در نشست سراسری مسؤولان و مدیران سفیران هدایت گفت:  نتایج آزمون کتبی پذیرش حوزه‌های علمیه دهم خرداد اعلام می‌شود.
 
وی با بیان این‌که شروع کار آموزش با بحث پذیرش انجام می‌شود، مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت را برشمرد و گفت: پذیرش در مدارس علمیه سفیران هدایت به صورت متمرکز با پذیرش طلاب بلند مدت انجام می‌شود.
 
معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان این‌که آزمون کتبی پذیرش حوزه‌های علمیه برگزار شده و نتایج آن دهم خرداد‌ماه اعلام می‌شود، افزود: پس از اعلام نتایج، افراد واجد شرایط برای تحصیل در بخش مدارس سفیران هدایت و بخش طلاب بلند مدت برای مصاحبه دعوت خواهند شد.
 
وی در ادامه به شرایط پذیرش افراد برای تحصیل در حوزه‌های علمیه و وجود فیلترهای دقیقی در از این زمینه اشاره کرد و گفت: با ایجاد شرایط لازم، طلبه از لحاظ آموزشی و علمی تحت مراقبت‌های ویژه‌ای قرار خواهد گرفت و هر فرد برای پذیرش باید از چند لایه و فیلتر عبور کند.
 
حجت‌الاسلام عباسی ابراز داشت: با وجود این فیلترهای دقیق، مشکلاتی که به جهات مختلف از جمله ضعف مباحث آموزشی، بی‌انگیزگی و عدم تناسب شخصیتی با حوزه‌های علمیه وجود دارد و برخی نابهنجاری‌های دیگر به حداقل می‌رسد.
 
وی یادآور شد: برنامه‌ریزی آموزشی، تقویم آموزشی، برگزاری امتحانات و نظارت بر نحوه برگزاری امتحانات جزو برنامه‌هایی است که معاونت آموزش در طول بلند مدت انجام می‌دهد و نظارت‌های لازم و همسان‌سازی بین معاونت‌ آموزش با سفیران هدایت هم به درستی انجام می‌شود.
 
معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به صدور مدرک در حوزه‌های علمیه، گفت: نظام فعلی سفیران هدایت به صورت بن‌بست تعریف شده است و تعریف بازی از آن وجود ندارد که با تصویب مصوباتی در شورای عالی حوزه، مراحل جدیدی در این زمینه تعیین شده است.
 
وی از صدور حکم علمی اساتید، نظارت بر فرایند آموزشی اساتید و ارتقای رتبه و دانش‌افزایی اساتید به عنوان دیگر مأموریت‌های معاونت آموزش حوزه‌های علمیه در بخش بلند مدت نام برد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات