۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۲۰۴
وزیر علوم:

رویکرد غرب خارج‌کردن مقوله وحی از مناسبات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه کار سردمداران غرب این است که وحی و هدایت انبیا را از مناسبات اجتماعی انسان خارج کنند.
کامران دانشجو در نشست خبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، کامران دانشجو، وزیر علوم  تحقیقات فناوری امروز در جمع استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه های مازندران در بابل گفت: افتخار می کنم که برای این قشر خدمت می‌کنم چراکه در فتنه 88 همین افراد بودند که با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب چشم طمع دشمنان را کور کرده اند و ثابت کرده اند که در روز موعود پای ولایت و دین خود می ایستند.

وی ضمن بیان این مطلب که مناسبات درون دانشگاهی باید براساس آموزه های دینی باشد؛ افزود: همه کار سردمداران غرب این است که وحی و هدایت انبیا را از مناسبات اجتماعی انسان خارج کنند.

وزیر علوم با بیان این که قشر دانشگاهی کشورمان ثابت کردند که همواره در خط ولایت و رهبری قرار دارند، ادامه داد: امروز دشمنان نظام همه تلاش خود را منحرف کردن دانشگاهیان ما از مسیر اصلی خود به کار گرفته اند.

دانشجو، تقویت کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها را یکی از برنامه های مهم وزارت علوم دانست و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در شش ماهه دوم سال گذشته 800 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌های کشور برگزار شد که با استقبال خوب دانشگاهیان روبه رو شد.

وی، با بیان این که دانشگاه‌های ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دوران قاجار تنها به دنبال رواج غرب‌گرایی و غرب زدگی بودند، تصریح کرد: این مسأله در دوران حکومت منحوس پهلوی به غرب ستایی تبدیل شد و الگو برداری دانشگاه های کشورمان در زمان پهلوی از دانشگاه های غربی بود.

وزیر علوم با تأکید براین که غربی ها برای دنشگاه های کشورما آرمان های قلابی ساختند و آن را به خورد دانشجویان ما دادند، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب آرمان و ارزش در دانشگاه های ایران کپی برداری از دنیای غرب بود، و تغییر ماهیت دانشگاه ها ما  سبب تغییر گرایش ها به آن سمت و سو خواهد شد.

دانشجو با بیان این که دانشگاه ها در ایران اسلامی سالن آرایش و تفرجگاه نیست، ادامه داد: امروز دانشگاه های کشورمان با آرمان های اصیل فاصله دارند و این فاصله باید به حداقل برسد به گونه ای که دانشگاه های ایران اسلامی دانشمندانی متقی تربیت کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: هم اکنون تعداد چهار میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند که براین اساس باید تعداد بیست هزار عضو هیأت علمی جذب دانشگاه ها شوند.

وزیر علوم با اشاره به این که وظیفه دانشگاه ها تولید علم جهت د ار است؛ اظهارداشت: صنعت باید تولید علم را تبدیل به ثروت کند؛ هم اکنون تولید علمی در ایران 4/11 تا 14 برابر متوسط رشد علمی دنیا است و این رقم در کشورهای اسلامی هجده برابر است، بنابراین دانشگاه ها تاکنون به وظایف خود عمل کرده اند.

دانشجو بیان کرد: همچنین آیین نامه مدیریت دانشگاه‌ها تصویب و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید،چراکه 18 سال در آیین نامه مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رکود ایجاد شده بود که براساس آیین نامه جدید همه آن تجمیع شده است.

عسکر جانعلی‌زاده، رییس دانشگاه نوشیروانی بابل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: تفکیک معاونت فرهنگی و دانشجویی یکی از اقدامات مهم و اساسی از سوی وزارت علوم بوده که این مهم نشانه اهمیت و توجه به مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها است./950/پ201/س
ارسال نظرات