۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۶۲۸۹
معاون پژوهش موسسه آینده روشن:

وهابیت دچار تعارض فکری است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش موسسه آینده روشن گفت: وهابیت به خاطر کینه‌ای که از اهل‌بیت رسول الله(ع) دارد، چشم خود را بر حقیقت بسته و حقایق اسلام راستین را پنهان می‌کند.
حجت الاسلام جعفري


حجت الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهش موسسه آینده روشن در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: وهابیت فرقه‌ای انحرافی است که در تعارضات درونی خود غرق شده و جوابی برای فرار از این بن‌بست فکری ندارد.

وی بیان داشت: وهابیت قائل است در جایی که قبر وجود دارد نمی‌توان نماز خواند، این در حالی است که دور تا دور خانه خدا، انبیا الهی دفن شده‌اند پس نباید گرد کعبه نماز خواند!

این استاد حوزه علمیه قم گفت: وهابیت به خاطر کینه ای که از اهل‌بیت رسول الله(ع) دارد چشم خود را بر حقیقت بسته و حقایق اسلام راستین را پنهان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز وهابیت با ددمنشی تمام به جنگ با آثار تاریخی جهان اسلام روی آورده است، گفت: در همین راستا شعب علی (ع) را به شعب ابی‌طالب تغییر نام داده‌اند.

محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: چرا وهابیان مسجد علی(ع) را که جنب مسجد النبی است بسته‌اند؟ مگر مسجد مکان عبادت خدا نیست؟

وی گفت: امروز در قبرستان بقیع با آنکه می گویند پیامبر بر مردگان سلام می‌داده است، نمی‌گذارند شیعیان برای ائمه هدی(ع) زیارت نامه و نماز زیارت بخوانند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: چرا وهابیت که خود را خادم الحرمین می داند، حرمت زائران این اماکن مشرفه را رعایت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه محبت اهل‌بیت(ع) آموزه‌ای قرآنی است، بیان داشت: محبت خاندان رسالت، اجر رسالت عنوان شده است؛ وهابیت چگونه ادعای عمل به قرآن دارد در حالی که اجازه ابراز محبت نسبت به فردی را نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: مودت باید در رفتار و کردار و گفتار متجلی شود، اما وهابیت با ابراز این علاقه مشکل دارد و حتی در جهت عکس عمل و مکان‌های عبادی و زیارتی را تخریب می‌کند.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: تعجب از افرادی است که حضرت علی(ع) را خلیفه چهارم خود می‌دانند اما نام خیابا‌ن‌هایی که به اسم ایشان مزین بود را تغییر می‌دهند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات