۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۴۲۳

راه‌اندازی حوزه علمیه در شهر جدید سهند

خبرگزاری رسا ـ نخستین مدرسه علمیه شهر جدید سهند از توابع استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی خواهد شد.
مدرسه علميه، حوزه علميه
حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طی جلسات و توافقات به عمل آمده با شورای اسلامی شهر جدید سهند، نخستین مدرسه علمیه این شهر در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: همکاری و تعامل نزدیک شورای اسلامی شهر جدید سهند موجب تسریع در تأسیس مدرسه علمیه شد، چنان‌که زمینی از سوی شورا برای احداث ساختمان مدرسه اختصاص یافته است.

حجت الاسلام مشهوری با بیان این‌که مدرسه علمیه سهند زیر نظر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز فعالیت خواهد کرد، گفت: به دنبال اخذ کد مستقل برای این مدرسه علوم دینی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور هستیم.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از آغاز پذیرش طلبه در مدرسه علمیه سهند خبر داد و گفت: اولین ورودی های این مرکز از مقطع سیکل پذیرش، از مهرماه سالجاری فعالیت علمی خود را در ساختمانی که توسط شورای اسلامی شهر در اختیار حوزه قرار خواهد گرفت، شروع خواهند کرد.

حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: شورای اسلامی شهر جدید سهند قول مساعد در خصوص تجهیز این مدرسه علمیه داده که با توجه به بافت جدید شهری این منطقه و نزدیکی آن به مرکز استان، فعالیت حوزه علمیه سهند به صورت مستقل ضرورتی اساسی به نظر می رسد.

وی در ادامه با اشاره به احیای حوزه علمیه امام صادق(ع) ملکان خاطر‌نشان کرد: مهر ماه سالجاری شاهد فعالیت 14 حوزه و مدرسه علمیه در سراسر استان آذربایجان شرقی خواهیم بود، افزون بر این‌که تعدادی از مراکز علوم دینی استان در حال احداث هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات