۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۷۹۹

جشنواره فرهنگی هنری غدیر در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره فرهنگی و هنری غدیر ویژه منطقه شمالغرب کشور آبان‌ماه امسال در تبریز برگزار خواهد شد.
عدير غدير، جشن عيد غدير
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر با محورهای فیلمنامه نویسی و حمایت از فیلم های تولید شده مرتبط، نقاشی، انتخاب کتاب نمونه، شعر، داستان کوتاه و نمایشنامه نویسی با حضور هنرمندان و نویسندگان منطقه شمالغرب در آبان ماه 1390 در تبریز خبر داد.

وی با اشاره به نامگذاری شهر تبریز به عنوان اولین پایتخت تشیع در عصر صفوی، وجود علمایی چون علامه امینی و ولایت پذیری مردم آذربایجان، بر لزوم تولید آثار فاخر هنری در تبیین شخصیت و سیره امام علی (ع) تاکید کرد.

داننده نقش هنر در انتقال عمیق ترین آموزه ها و مفاهیم در عرصه معارف الهی و نقش هنرمندان به عنوان پویاترین عامل پیوند بین علم و عمل را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ابعاد شخصیت والای امام علی (ع) و پرداخت هنری به مسائل و موضوعات مرتبط با غدیر خم عنوان کرد.

داننده معرفی آثار شاخص و ایجاد بستر و الگوی مناسب در عرصه فعالیت های هنر دینی، تقویت ارزشهای دینی غدیر خم در میان جوانان و ترویج و توسعه فرهنگ و هنر متعهد و رسالت مدار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

وی موضوعات جشنواره در بخش های مختلف را شامل جلوه های رفتار و اخلاق امام علی (ع) در انسان معاصر، نقش و جایگاه امامت و ولایت در راهنمایی و هدایت جامعه بشری، نقش و جایگاه غدیر در ماندگاری اسلام راستین، نقش و جایگاه تشیع در بیداری اسلامی ملل جهان و خطبه غدیر منشور ولایت و نقش فرهنگ و هنر در تبیین آن عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: در بخش نقاشی که با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان برگزار می شود هنرمندان می توانند پرینت دو اثر از آثار خود را با تکنیک آزاد تا پانزدهم شهریورماه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل غنی هنرمندان و نویسندگان عرصه نمایش گفت: در بخش نمایشنامه نویسی نویسندگان می توانند آثار خود را در سه نسخه به همراه یک صفحه از خلاصه متن ارسال نمایند که آثار منتخب در کتابی چاپ خواهد شد.

داننده با تاکید بر نقش تاثیرگذار فیلم در انتقال ارزشها و مفاهیم دینی گفت: هنرمندان عرصه فیلم می توانند حداکثر سه اثر خود را در قالبهای داستانی، مستند و پویانمایی تا بیست و پنجم شهریورماه ارسال نمایند.

وی افزود:در این بخش همچنین از فیلمنامه های برتر، فاخر و ارزشمند پس از بررسی شورای فیلم استان برای تولید حمایت می شود.

نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن های فرهنگی، ادبی و هنری استان در آبان ماه سالجاری در تبریز برگزار می شود.

علاقمندان می توانند آثار خود را در محورهای ذکر شده به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر به ادرس اینترنتی www.gadirfestival.ir مراجعه نمایند./935/د102/س
ارسال نظرات