۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۹۴۱

8 هزار اردبیلی در آینن اعتکاف حضور یافتند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از آغاز سنت حسنه اعتکاف با حضور 8 هزار نفر مردم استان اردبیل خبر داد.
اعتکاف
حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: امسال شاهد استقبال مردم بخش‌ها و روستاهای استان اردبیل از سنت حسنه اعتکاف بوده ایم.

وی خاطر‌نشان کرد: هم اکنون 8 هزار نفر از مردم اردبیل در 42 مسجد استان مشغول راز و نیاز با حضرت حق هستند که بیش از 90 درصد شرکت کنندکان در این سنت حسنه را جوانان تشکیل می دهند.

حجت ‌الاسلام ستوده تقویت بنیه‌‌های ایمان و اعتقادی جوانان را گامی اساسی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و گفت:‌ یکی از ثمرات اعتکاف رویش جدید جوانه امید در دل جوانان در نزدیکی به خداوند متعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل برگزاری نشست های عقیدتی و معرفتی، جلسات پرسش و پاسخ، سخنرانی مذهبی، مباحثه طلاب، ‌ گفتمان‌های دینی و مداحی را از برنامه‌های اعتکاف در مساجد اردبیل برشمرد و گفت: با توجه به این‌که مخاطب اصلی ما در اردبیل جوانان هستند، اغلب برنامه ها با محوریت نسل جوان و پاسخگویی به شبهادت دینی آنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری طرح ترجمه و پیام قرآنی در مساجد شهر اردبیل خبر داد و گفت: هم اکنون 65 مسجد اردبیل با نظارت و همکاری مستقیم ائمه جماعات مجری این طرح قرآنی هستند.

حجت الاسلام ستوده گفت: در این طرح هر روز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آیاتی از کلام الله مجید قرائت و ظرف مدت 15 دقیقه ترجمه و تفسیر آیات از تفاسیر نمونه، نور و همراه به نمازگزاران ارایه می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه از جنبش وبلاگ نویسی از سوی جوانان اردبیلی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 400 وبلاگ با موضوع اهل بیت عصمت و طهارت طراحی و فعال شده که همواره به روز می شوند./935/پ202/س
ارسال نظرات