۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۰۳۶
پژوهشگر حوزه علمیه:

حضرت زینب چراغ راه نهضت حسینی پس از عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه گفت: تردیدی نیست که حضرت زینب(س) در حفظ کردن قیام عاشورا و ابلاغ پیام آن نقش بی بدیلی داشت و بدون شک بی حضور آن حضرت این قیام به بلوغ و سرانجام مطلوب نمی‌رسید.
حرم حضرت زينب(س)



حجت الاسلام علی عبدالهی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در تاریخ اسلام زنان مؤمن و فداکار بسیارى بوده‌اند که با حضور فعال در صحنه‏هاى حساس سیاسى و اجتماعى ، مسیر تاریخ را تغییر دادند.

وی ادامه داد: از جمله این زنان، حضرت زینب(س) است که با حضور در نهضت کربلا ، مسئولیت بزرگى را بر عهده گرفت و براى ایفاى مسئولیت بزرگ پیام رسانى ، از دوران کودکى تحت تربیت پیشوایان معصوم قرار گرفت.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت زینب کبری (س) تحت تربیت پدر و مادرى چون حضرت على(ع) و حضرت فاطمه(س) و با شایستگى و استعداد ذاتى که از آن بهره‏مند بود به مراتب عالى از فضائل و کمالات انسانى دست یافت.

وی افزود: این بانوی نمونه اسلام مانند پدر و مادر خود جامع همه کمالات و صفات پسندیده بود. او نمودار حق و جهاد در راه خدا و نگهدارنده ایمان و عقیده، قهرمان دلیری و شجاعت، جلوه فصاحت و بلاغت، شعله ستیزه جوی باطل و آتش افشان حق در برابر نیروهای ستمگر و کوبنده دژخیمان زورگو است.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: تردیدی در نقش حضرت زینب در حفظ کردن قیام عاشورا و ابلاغ پیام آن نیست. بدون شک بی حضور آن حضرت این قیام به بلوغ و سرانجام مطلوب خویش نائل نمی گشت.

حجت الاسلام عبدالهی گفت: حضرت زینب (س) از جمله اولیاء الهی است که در بحرانی ترین لحظات زندگی خود درحالیکه مصایب از هر طرف او را احاطه کرده بود، به وظیفه الهی خود عمل کرد. حتی از دست دادن خامس آل عبا(ع) تنها یادگار مادر و جدّ بزرگوارش، نتوانست این خصیصه زینب (س) را تحت الشعاع قرار دهد.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امام زین العابدین (ع) درباره عمه‌شان حضرت زینب (س) فرمود «حتی در آن شب غم و اندوه که روزش سید الشهداء و یارانش را شهید کردند نماز شب از عمه‌ام زینب ترک نشد منتهی نشسته نماز خواند چون توان ایستادن را از دست داده بود.»

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در تمام صحنه ها چون کوهی استوار مقاومت کرد تا رسالتی را که بر عهده گرفته با شایستگی به سرانجام رساند./916/ت302/ع

ارسال نظرات