۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۶۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

حجاب حافظ شخصیت انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: مردان و زنان باید به درجه‌ای از کمال معرفتی برسند که باور کنند حفظ شخصیتشان در گرو حجاب و عفاف است.
حجت الاسلام محسن غرويان


حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان، رییس دفتر پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حجاب و عفاف یک مساله عام و همگانی است و نباید از آن تصور یک امر شخصی داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مردان و زنان باید به درجه ای از کمال معرفتی برسند که باور کنند حفظ شخصیتشان در گرو حجاب و عفاف است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه درک ارزش حجاب و عفاف نیازمند معرفت باطنی است، اظهار کرد: معرفت‌بخشی و فلسفه حجاب باید در جامعه مورد تبیین و بررسی قرار گیرد، زیرا این امر در نهادینه سازی الگوهای اسلامی در جامعه بسیار مهم است.

وی بیان داشت: حجاب مخصوص زنان نیست بلکه مردان هم باید حجاب مناسب داشته باشند و با ظاهری شایسته در جامعه ظاهر شوند.

این محقق حوزه علیمه قم گفت: افرادی که بد حجابی و بی حجابی را تبلیغ می کنند باید بدانند به ضرر خود کار می کنند و در واقع خود را در معرض خطر قرار می دهند.

وی حجاب را عامل افزایش امنیت برای فرد عنوان کرد و بیان داشت: نگاهی به آمار و واقعیت های جامعه نشان می دهد که افراد خوش حجاب کمتر مورد هجمه نااهلان قرار می گیرند.

وی با انتقاد از تلقی شخصی بودن حجاب گفت: فرد بدحجاب در جامعه با نوع پوشش و رفتار خویش به حیثیت جامعه و افراد دیگر ضربه می‌زنند و این کارشان آثاری مخربی برای اطرافیان و خانواده‌ها دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به دلیل فواید حجاب و معضلات ناشی از بدحجابی در جامعه، افراد باید با رعایت حجاب کامل خود، فضای اجتماعی را متعادل و از بروز مشکلات ناشی از بدحجابی جلوگیری کنند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: کشور ما دچار آسیب‌ سیاست زدگی افراطی است و سیاست بر اخلاق سایه افکنده است.

وی ادامه داد: سیاسی شدن مسائل موجب شده تا مسائل اخلاقی در درجه دوم و سوم قرار گیرد و این آفتی برای بهسازی اخلاقی جامعه است.

رییس دفتر پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد اذعان داشت: باید به فضای معنویت اول انقلاب برگردیم و توصیه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر حفظ فضای معنوی جامعه را جدی بگیریم تا دچار خطر نشویم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات