۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۰۰۵
استاد حوزه علمیه:

قرآن پناهگاه بشر مضطرب امروز است

خبرگزاری رسا ـ استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: در موقعیت اجتماعی امروز که اضطراب و استرس زمان، زلزله‌ای اجتماعی را دامن زده است باید به قرآن پناه آورد.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي استاد حوزه و دانشگاه


حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامی داشت فرارسیدن ماه رمضان بر توجه به قرآن و تدبر در این کتاب آسمانی تاکید کرد و بیان داشت: قرآن همان طور که خود بیان داشته، کتاب هدایتگر و نسخه سعادت انسان است.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: حیوانات زندگی را از نقطه‌ای شروع می‌کنند و به شکل طبیعی این سیر ادامه پیدا می‌کند اما انسان موجودی مضطرب و متزلزل است و همواره به پناهگاهی فکری نیازمند است.

وی ادامه داد: در میان کتاب‌هایی که بتواند پشتوانه‌ای فکری و فرهنگی برای انسان باشد، قرآن راه سعادت دنیا و آخرت را نشان داده است و از آن جایی که از سوی پروردگار حکیم نازل شده دارای استواری معرفتی است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: در موقعیت اجتماعی امروز که اضطراب و استرس زمان، زلزله ای اجتماعی را دامن زده است باید به قرآن پناه آورد.

وی گفت: روایات توصیه کرده‌اند در زمانی که امواج خروشان شبهات به سوی شما روی می‌آورد و یا در تاریکی های فتنه انگیز گرفتار شدید به قرآن پناه آورید.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: امروز فرهنگ های انحرافی ار طریق اینترنت، ماهواره و حتی پیامک در حال رواج است و باید در شرایط فعلی جوانان با فرهنگ قرآنی آشنا شوند.

وی بیان داشت: قرآن نسخه زندگی است و سعادت دنیا و آخرت را تامین می کند و رهگشای مسائل فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: خدا بشر را خلق کرد و سعادت دنیا و آخرت او را توسط انبیای عظام به او فهماند و نسخه بهینه سعادت را در کتاب های آسمانی بیان داشت و دین کامل را در قرآن برای بشر تبیین کرد و دفترجه سعادت را به او تحویل داد و این انسان‌ها هستند که به اختیار خود به قرآن گوش می‌دهند و سعادت‌مند می‌شوند یا اینکه آن را مهجور و راه نادرست را طی می‌کنند.

وی بیان داشت: رمضان ماه نزول قرآن و بهار قرآن است از این رو باید در این ماه ارتباط خود را با قرآن قوی‌تر کنیم و البته این راه را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن نور است، بیان داشت: تجربه ثابت کرده که نور بودن قرآن تنها به نورانیت معنوی آن نیست بلکه قرآن نور چشم را هم افزایش می دهد و کسانی که با قرآن مانوس هستند، دارای دیدگانی قوی هستند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات