۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۱۹۷
پس از آزادی از زندان صهیونیست ها؛

ابراز ناامیدی نماینده حماس از سازمان ملل

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمانی جنبش حماس پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی از روی آوردن تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل جهت به رسمیت شناختن فلسطین انتقاد کرد.
شيخ حسن يوسف نماينده پارلماني حماس
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن یوسف نماینده پارلمانی جنبش حماس که که روز پنجشنبه پس از گذراندن 6 سال حبس در یازده زندان مختلف رژیم صهیونیستی، آزاد شد در گفت و گو با خبرگزاری فلسطینی «معا» با اشاره به اعمال فشار و سخت گیری های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی به ویژه اسرای حماس از راه سیاست سلول انفرادی، گفت: نزدیک به چهل اسیر فلسطینی در سلول های انفرادی رژیم صهیونیستی به سر می برند که اکثر آنها از اعضای حماس هستند.

شیخ حسن یوسف روی آوردن تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل متحد جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بی فایده شمرد و تاکید کرد: این قطعنامه ها و توافقنامه ها تنها بر شمار توافقنامه ها و قطعنامه های بی ثمر پیشین سازمان ملل خواهد افزود؛ آنچه اهمیت دارد تصمیم های عملی برای پایان دادن به اشغالگری است.

وی با اشاره به مذاکرات پیوسته میان اسرای حماس و طرف صهیونیستی برای تبادل اسرا در طول سالیان گذشته، اسرای حماس را مسؤول تعلیق شدن آخرین بسته تبادل اسرا ندانست و افزود: من در بسیاری از این مذاکرات حضور داشتم و دیدم که آنچه مانع از تحقق این مبادلات شد، بنیامین نتانیاهو بود.

گفتنی است که شیخ حسن یوسف 56 ساله اهل شهر رام الله است و از برجسته ترین سران جنبش حماس در کرانه باختری. وی برای چندین سال، سخنگوی رسمی این جنبش در این منطقه بود و بارها از سوی رژیم صیهونیستی بازداشت و زندانی شد. در خلال آخرین بازداشتش به عنوان عضو شورای قانونگذاری این جنبش انتخاب شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات