۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۸۵۴
عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات خراسان رضوی:

انفاق باید اصولی و سبب رشد جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات خراسان رضوی گفت: باید سیستم انفاق در جامعه اسلامی اعم از دولتی و مردمی یک سیستم قوی و برخوردار از اصول باشد تا سبب تکدی‌گری نشود.
انفاق
حجت الاسلام فیض آبادی، عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به شبهات پیرامون صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه خاطرنشان کرد: برخورد ایشان با معاویه در واقع آتش‌بس بود نه صلح؛ چرا که ایشان ابتدا وارد جنگ شدند؛ اما پس از خیانت یاران که موچب شد یک شبه دوازده هزار نفر از سپاه ایشان فرار کنند، چاره ای جز امضای قرارداد آتش بس که البته به نفع شیعیان هم بود نداشتند.

مسؤول گروه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در یک نگاه کلی به تاریخ شیعه، دوران پیامبر اکرم(ص)، دوران ظهور اسلام، زمان حضرت علی(ع)، دوران تثبیت اسلام، دوران امام حسین و امام حسن(ع) دوران دفاع از اسلام، زمان امام سجاد و امام باقر و امام صادق(ع) دوران رشد علمی شیعه، زمان امام کاظم، امام رضا و امام جواد(ع) دوران فرهنگسازی شیعه و صدور آن به جهان با رفتارگرایی، و زمان امام حسن عسگری(ع) دوران آماده سازی غیبت امام و ولایت فقها است.

وی، برجسته ترین ویژگی اخلاقی حضرت را بخشش و کرامت دانست و گفت: این ویژگی به حدی است که ایشان دو بار در زندگی تمام اموال خود را و دو بار نیز نیمی از آن را انفاق می کنند. امام حسن(ع) فوق العاده مردمی و همواره در حال بخشندگی بودند؛ اما از روی حساب و بر اساس اصول خاص بود، به گونه‌ای که این بخشش به افراد واقعا محتاج باشد و از سوی دیگر، همه نیاز او را برطرف کند تا محتاج شخص دیگری نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: باید سیستم انفاق در جامعه اسلامی اعم از دولتی و مردمی یک سیستم قوی و برخوردار از اصول فوق باشد تا موجب تکدی‌گری نشود.

حجت الاسلام فیض آبادی با بیان اینکه نگاه اصولی و استاندارد به انفاق سبب رشد جامعه خواهد شد، افزود: در این زمینه ساز و کار فعلی کمیته امداد امام خمینی(ره) که با حذف پرداخت حقوق ماهیانه، وام های خود اشتغالی اعطا می کند قابل تقدیر است./930/ت302/س
ارسال نظرات