۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۲۴۶
عضو خبرگان رهبری:

دخالت آل سعود در امور داخلی کشورهای منطقه محکوم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با انتقاد از سرکوب شیعیان بحرین از سوی آل سعود و آل خلیفه گفت: دخالت عربستان در امور داخلی دیگر کشورها مصداق نقض حقوق بشر است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در اجتماع مردم روزه دار مراغه ای در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: آل سعود در حالی ادعای خادم الحرمین را دارد که خود بزرگ‌ترین عامل جنایات اخیر در منطقه به شمار می رود.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک مردم بحرین خاطر نشان کرد: آل سعود با سرکوب شدید شیعیان، دستگیری و حبس انقلابیون درصدد برقراری حکومتی بر پایه اصول وهابی و اسلام آمریکایی در منطقه است.

امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که دخالت عربستان در امور داخلی دیگر کشورها مصداق نقض حقوق بشر است، تصریح کرد: اظهارات اخیر پادشاه عربستان مبنی بر توجه به حقوق معترضان در سوریه، در حالی‌ است که کوچک‌ترین اعتراضات در عربستان در نطفه خفه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی حمایت از شورشیان سوریه و سرکوب آزادیخواهان و عدالت طلبان بحرین از سوی آل سعود را ننگ ابدی برای حکام خودفروخته عرب دانست و ادامه داد: تمامی تلاش های حکام دیکتاتور عرب برای حفظ تاج و تخت و همچنین تاراج ثروت ملت اهی مظلوم مسلمان منطقه است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بی تفاوتی حکام برخی از کشورهای اسلامی در قبال قحطی زدگان سومالی اظهار داشت: سازمان ملل نیز در این رابطه کمک چشمگیری برای این مردم نکرده و لازم است مردم برای یاری رساندن به این کشور تلاش کنند.

وی رسالت فرد فرد مسلمانان را مقابله با نظام سلطه، استکبار و استثمار غرب و صهیونیزم بین الملل دانست و گفت: فقر و بدبختی مردم سومالی نشأت گرفته از جنگ های داخلی هدایت شده از غرب است، چراکه فروش اسلحه تنها هدف استکبار برای غارت دارایی های ملت‌های مسلمان است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موج بیداری اسلامی طی ماه های گذشته، خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد و اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و بر مطالبات بحق ملت فلسطین پافشاری کنند، این رژیم جعلی در مقابل بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان کاری از پیش نخواهد برد./935/پ203/س
ارسال نظرات