۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۶۳۹

سانسور بخش هایی از کتاب حملات 11 سپتامبر

خبرگزاری رسا - کتاب جدیدی با موضوع 11 سپتامبر از سوی یک نویسنده آمریکایی لبنانی تبار که مامور سابق پلیس فدرال آمریکا بوده است، منتشر خواهد شد.
کتاب 11 سپتامبر
به گزارش خبرگزاری رسا علی صوفان، نویسنده کتاب "پرچم های سیاه: داستان پشت پرده 11 سپتامبر و جنگ علیه القاعده" به شرح رویداد این حادثه پرداخته است.

وی سازمان سیا را متهم کرده که با سهل انگاری و عدم ارایه به موقع اطلاعات به سازمان اف بی آی نتوانسته به درستی از وقوع حملات 11 سپتامبر جلوگیری کند.

گفتنی است، سازمان سیا بخش هایی مهمی از این کتاب را سانسور و اجازه چاپ نداده است.

نویسنده کتاب می گوید: دلیل حذف قسمت‌هایی از کتابش جلوگیری از بازگوکردن قسمت‌هایی است که اشتباهات سیا را بیان می‌کند.

در این کتاب ادعا شده که سازمان سیا قبل از انجام حملات 11 سپتامبر از موقعیت دو تروریستی که در این عملیات شرکت داشتند در شهر سان دیه گو کالیفرنیا آگاه بوده و این سازمان این اطلاعات را به موقع در اختیار اف بی آی قرار نداده است.

علی صوفان، خود سابقه انجام ماموریت های ضد تروریستی در اف بی آی را داشته است و در سال 2005 بر سر متهم کردن سازمان سیا به عدم ارایه اطلاعات مربوط به تروریست های 11 سپتامبر به پلیس فدرال آمریکا از سمت خود استعفا داد.

لازم به ذکر است، این کتاب در 12 شهریورماه همزمان با سالگرد حوادث 11 سپتامبر توسط موسسه انتشاراتی نورتون به بازار عرضه خواهد شد./982/ب903/گ
ارسال نظرات