۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱
با تحقق چشم انداز سه ساله؛

جایگاه تاریخی حوزه علمیه تبریز احیا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: حوزه علمیه تبریز در سه سال آینده جایگاه حقیقی و تاریخی خود را در منطقه شمال غرب خواهد یافت.
حوزه علميه طالبيه تبريز
حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بیش از 400 طلبه ورودی جدید از مهر ماه سال جاری تحصیلات علوم حوزوی خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به وضعیت مدارس علمیه استان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار طلبه برادر در 12 حوزه علمیه استان مشغول تحصیل هستند که مسأله گسترش مدارس علمیه و افزایش ظرفیت پذیرش در اولویت‌کاری مرکز مدیریت استان قرار دارد.

حجت الاسلام مشهوری با اشاره به احیای حوزه های علمیه استان گفت: در سال‌های اخیر مدارس علمیه متعددی که به دلایل مختلف قبل یا بعد از انقلاب اسلامی تعطیل شده بود، احیا و بازگشایی شده اند که همین مسأله موجب افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان شده است.

وی ادامه داد: با احداث بزرگ ترین حوزه علمیه تبریز، آغاز طرح توسعه حوزه علمیه طالبیه و با تکمیل پروژه های نیمه تمام مدارس علمیه شهرستان ها در آینده ای نه چندان دور شاهد بازیابی جایگاه حقیقی و تاریخی حوزه علمیه تبریز را در منطقه شمال غرب خواهیم بود.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: هم اکنون دروس سطح 2 و 3 در شهرهای تبریز، بناب و مراغه ارائه می‌شود که طبق برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به‌ عمل آمده، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان در سه سال آینده به عنوان مرکزیت حوزه‌های علمیه در غرب کشور فعالیت خواهد کرد.

حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: در سه سال آینده بایستی برنامه ریزی‌ها به شکلی باشد که بیش از دو هزار و پانصد طلبه در سال 1393 در درس خارج حوزه علمیه آذربایجان شرقی حضور داشته باشند.

وی در پایان با تأکید بر این‌که رشد و پیشرفت حوزه‌های علمیه نیازمند رسیدگی و مساعدت همه جانبه است، تأکید کرد: اقدامات زیربنایی لازم و مفید است و در کنار فعالیت‌هایی برای اقدامات روبنایی در حوزه باید صورت گیرد./935/پ202/س

ارسال نظرات