۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۹۱۰
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه مؤثرترین دستگاه تعلیم و تربیت دینی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه و حوزویان در صورتی می تواند خوب بدرخشند که ویژگی‌‌های اهل بیت‌(ع) را داشته باشند و برای مردم تبیین کنند.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران، امروز در ساری با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و در بابل با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه عصمتیه بابل با بیان این که نیاز جامعه بشری مسلمان و غیر مسلمان به فقه، فقاهت و احکام الهی نا محدود است، گفت: از این رو عمر حوزه علمیه نیز نامحدود است تا پاسخگوی این نیازها باشد و ما باید خود را برای فعالیت نامحدود آماده کنیم و در این عرصه تلاش داشته باشیم.

وی، انقلاب اسلامی را مشعل دار عدالت و آزادی در دنیا معرفی کرد و با بیان این که حوزویان مشعل های هدایت و وارثان نبی مکر اسلام هستند، ادامه داد: حوزه و حوزویان در صورتی می تواند خوب بدرخشند که ویژگی‌‌های اهل بیت‌(ع) را داشته باشند و برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام غفاری، مؤثرترین دستگاه تعلیم و تربیت دینی را حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه بحث تربیت را به تعلیم مقدم می دانند و همیشه دغدغه علمای ما این بوده که صفات و ویژ‌گی‌های اهل بیت(ع) را در طلبه ها بپرورانند تا وارثان خوبی برای نبی اکرم(ص) باشند.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران ادامه داد: امروز با وجود همه سمپاشی ها علیه ما امید دیگران به ما حوزویان است از این رو باید تلاش کرده و احساس مسؤلیت کنیم.

وی در پایان گفت: حوزویان نباید نسبت به امور دینی، شرعی، فقهی و ارزشی دیگران بیگانه باشند چرا که جریان حوزه مثل دریا است که موج آن خا ر و خاشاک را کنار می‌زند و خالص را به ارمغان می آورد./950/پ203/س
ارسال نظرات