۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۰۳۳
آیت الله طبرسی:

تقویت کنگره حج نابودی کامل حاکمان دیکتاتور را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران کنگره عظیم حج را بهترین فرصت برای وحدت امت اسلامی برای نابودی کامل استکبار جهانی و حکام دیکتاتور دانست و گفت: ملت های مسلمان دنیا باید از این فرصت در جهت تشکیل یک حکومت واحد اسلامی در دنیا استفاده کنند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار کارگزاران حج در استان، حج را نمایش وحدت امت اسلامی دانست و گفت: این مراسم پرفیض زمینه ای برای تقویت وحدت و برادری میان امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان است.

آیت الله طبرسی با بیان این که حج یک کنگره عظیم معنوی است، ادامه داد: متولیان امر حج باید تلاش کنند با دریافت توشه مادی از معنویات حج نیز برخوردار باشند.

وی با بیان این که حج به عنوان یک فریضه مهم دینی در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بیت خدا نه فقط برای مسلمانان بلکه برای بشریت مهم است و مراسم عبودیت انسان‌های مسلمان در لباس واحد و یک شکل و جهت واحد در مقابل خدا در مقابل چشم همه جهانیان منعکس می شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: مشاهده عبودیت، خضوع و خشوع مسلمانان در مقابل خداوند بر روی هر مسلمانی اثرگذار بوده و سبب تقویت ایمان آنان می‌شود و ما مسمانان احساس شکوه و عظمت می‌کنیم، وقتی می‌بینیم دنیا از این امتیاز بی‌بهره است.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان این که رابطه‌ای بین ما و خانه خدا وجود دارد و آن رابطه، رابطه‌ای محکم است، به مدیران کاروان‌های حج توصیه کرد: وظیفه مدیر فقط جابجایی و تهیه غذا و مکان حجاج نیست بلکه ایجاد رابطه بین زائران و حجاج بیت الله الحرام با خانه خدا است.

وی با اشاره به این که خانه خدا مکان تطهیر دل است، افزود: دل مؤمنان مسلمان باید در بیت خدا پاک شده و از همه چیز کنده شود و مدیران حج باید نسبت به بیان ادعیه‌ها تلاش کنند و توجهات زائران را به سوی آن مقصد اصلی برسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث وحدت و شیعه و سنی بین مسلمین، گفت: امروز ضرورت جهان اسلام حفظ وحدت، همبستگی و یکپارچگی است و ماباید بپذیریم که باهم اختلاف مذهبی داریم؛ اما طرفین باید یکدیگر را از صمیم قلب بپذیرند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که برای انجام کامل مراسم حج باید برنامه‌های عملی حج از سوی متولیان برآورده شود، تصریح کرد: آموزش مراسم معنوی حج برای زائران خانه خدا باید انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی در خاورمیانه، کنگره عظیم حج را بهترین فرصت برای وحدت امت اسلامی برای نابودی کامل استکبار جهانی و حکام دیکتاتور دانست و خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان دنیا باید از این فرصت در جهت تشکیل یک حکومت واحد اسلامی در دنیا استفاده کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات