۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۱۵۸
لحظه‌های ماندگار (47)؛

اولین باری که شهید باکری را دیدم داشت ظرف می‌شست

خبرگزاری رسا ـ وارد سنگری شدیم، از یک بسیجی که مشغول شستن ظروف بود سراغ آقا مهدی را گرفتیم و او هم آدرس سنگرش را داد و گفت فکر کنم آنجا نباشد، اگر منتظر بمانید می رسد.
دفاع مقدس

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی که در دوران دفاع مقدس در عملیات های خیبر، بدر، کربلای5، والفجر 8 و برخی مناطق کردستان حضور داشته است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن مرور خاطرات دوران جبهه و جنگ، نخستین دیدار خود با سردار شهید مهدی باکری را اینگونه بازگو کرد:

در عملیات خیبر با سردار شهید مهدی باکری آشنا شدم
نخستین بار که برای دیدن شهید باکری رفتم پیش از عملیات خیبر بود. او را نمی شناختم و پیش از آن ندیده بودمش. در منطقه به دنبال او می گشتم، از چند نفر سراغ سنگر فرماندهی را گرفتم، سنگری را نشان دادند، وارد سنگری شدیم و از یک بسیجی که مشغول شستن ظروف بود سراغ آقا مهدی را گرفتم. او هم آدرس سنگر شهید باکری را داد و گفت فکر کنم الان آنجا نباشد ولی اگر منتظر بمانید میرسد. وارد سنگر فرماندهی شدیم و از کسانی که آنجا بودند خواستار دیدار با آقای مهدی باکری شدیم، افراد داخل سنگر گفتند که بنشینید و منتظر بمانید، الان باید برسد.
بعد از مدتی دیدیم همان بسیجی که ظرف ها را می شست، وارد شد و همه بلند شدند و جا باز کردند و گفتند «آقا مهدی بفرمایید». همان جا فهمیدیم که آن فردی که مشغول شستن ظرفها بود و ما ابتدا با وی صحبت کردیم، خود آقا مهدی باکری بوده است.

دیدار بعدی ما در عملیات بدر بود. در آن عملیات حجت الاسلام حسن زاده، روحانی شهید میاندوآبی همسنگرم بود. وی هم پا به پای شهید باکری رزمید و بالاخره به شهادت رسید. یاد همه شهدای اسلام گرامی باد./919/د103/ن

ارسال نظرات