۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۳۱۷۳
آیت الله موسوی جزایری:

وحدت حوزه و دانشگاه از تأکیدات امام صادق بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، لزوم وحدت حوزه و دانشگاه را از تأکیدات امام جعفر صادق برشمرد و افزود: وحدت حوزه ودانشگاه به معنای ایجاد هدفی واحد در بین این دو مرکز علمی محسوب می شود.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و عضو مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در آیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه که در ساختمان مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با اشاره به گسترش مبانی تشیع از لحاظ علمی در زمان امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: جرقه فعالیت و تحقیقات علمی در زمان امام محمد باقر(ع) زده شد و در زمان امام صادق(ع) گسترش و ترویج یافت لذا زمانی که گفته میشود امام صادق رییس مذهب است به معنای ریاست علمی ایشان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: زمان حیات امام رضا(ع) دوره دیگر اوج گیری علم و دانش بود؛ چرا که مأمون خلیفه وقت،از عالم ترین خلفاء بعد از حیات پیامبر(ص) به حساب می آمد.

وی ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه را از تأکیدات امام جعفر صادق برشمرد و افزود: امام جعفر صادق(ع) از اولین مؤسسین حوزه و دانشگاه در زمان خود است که در زمان حیات خویش توانست شاگردانی همچون زرارة بن اعین، ابوبصیر را در زمینه علوم و معارف اسلامی و افرادی چون جابربن حیان را در زمینه های علمی تربیت دهد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه به بیان معنای دقیق وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: وحدت حوزه ودانشگاه به معنای ایجاد هدفی واحد در بین این دو مرکز علمی محسوب می شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به حدیثی از امام صادق در رابطه با احیای علم و دانش اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین جلسات و طرح هایی از مصادیق حدیث امام صادق(ع) به شمار می آید که امید است طرح ضیافت اندیشه اساتید، سکویی جهت انجام کارهایی بزرگ تر در استان خوزستان باشد.

آیت الله موسوی جزایری بیان مطالب و ایجاد مباحث به روز در جلسات را بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: برگزاری جلساتی با چنین موضوعاتی و با محوریت پرسش و پاسخ می تواند تأثیر بسزایی در رفع شبهه های ایجاد شده در بین جوانان و دانشجویان را ایفا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود به بیان پیشنهاداتی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: بعضی از فرقه های موجود در بعضی از شهرهای استان خوزستان در حال شبهه پراکنی در بین جوانان هستند که انشاءالله در برنامه های بعدی فصلی در رابطه با پاسخ به شبهات دانشجویان منعقد شود./9464 /پ202/ص
ارسال نظرات