۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۲۲۰
تا سه سال آینده؛

تعداد طلاب درس خارج تبریز به 2500 نفر می رسد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مرکز مدیریت استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی اظهار داشت: در سه سال آینده بایستی برنامه ریزی‌ها به شکلی باشد که بیش از دو هزار و پانصد طلبه در سال 1393 در درس خارج حوزه علمیه آذربایجان شرقی حضور داشته باشند.
حوزه علميه تبريز
حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مطابق هر سال قرار بود مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه های علمیه برادران استان برگزار شود، که این همایش به علت تعمیرات اساسی و بهسازی ساختمان حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز منتفی شد.

وی با بیان اینکه بهسازی حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز از ماه ها قبل آغاز شده است، خاطر نشان کرد: طولانی شدن مدت عملیات بهسازی و تعمیرات این ساختمان به علت حصول اطمینان و استانداردهای لازم جهت اسکان و تحصیل طلاب بوده است.

حجت الاسلام مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود به ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه برادران استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: بیش از 400 طلبه ورودی جدید از مهر ماه سال جاری تحصیلات علوم حوزوی خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به وضعیت مدارس علمیه استان خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار طلبه برادر در 12 حوزه علمیه استان مشغول تحصیل هستند که مسأله گسترش مدارس علمیه و افزایش ظرفیت پذیرش در اولویت‌کاری مرکز مدیریت استان قرار دارد.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به احیای حوزه های علمیه استان گفت: در سال‌های اخیر مدارس علمیه متعددی که به دلایل مختلف قبل یا بعد از انقلاب اسلامی تعطیل شده بود، احیا و بازگشایی شده اند که همین مسأله موجب افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون دروس سطح 2 و 3 در شهرهای تبریز، بناب و مراغه ارائه می‌شود که طبق برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به‌ عمل آمده، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان در سه سال آینده به عنوان مرکزیت حوزه‌های علمیه در غرب کشور فعالیت خواهد کرد.

حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: در سه سال آینده بایستی برنامه ریزی‌ها به شکلی باشد که بیش از دو هزار و پانصد طلبه در سال 1393 در درس خارج حوزه علمیه آذربایجان شرقی حضور داشته باشند./935/ت303/ص
ارسال نظرات