۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۳۳۸۸

یادواره شهدای روحانی خلخال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس و سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) یادواره پانزده شهید حوزه علمیه خلخال برگزار شد.
شهداي طلبه و روحاني خلخال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با هفته دفاع مقدس و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفرصادق(ع) یادواره 15 شهید حوزه علمیه جعفریه خلخال برگزار شد.

مرتضی قربانی، مشاور رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با تأکید بر این که شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، اظهار داشت: ادای حق شهدا تنها با ولایت مداری و ادامه راه آن عزیزان که در جهت تعالی نظام اسلامی بود، محقق خواهد شد.

وی با بیان این که تقدیم بیش از پنج هزار شهید روحانی و طلبه در دوران جنگ تحمیلی بیانگر بسیاری از حقایق و واقعیات امروز و گذشته ایران اسلامی است، اظهار داشت: روحانیت همواره و در همه حال در صف اول نبرد حق علیه باطل بوده و نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز ثابت کرد که در دفاع از حریم ولایت و کیان ایران عزیز از جان می گذرد.

رییس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از نخستین روحانیون لبیک گو برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل بوده اند، گفت: روحانیت بدون هیچ ادعایی با پوشیدن لباس رزم و گاهی با عنوان بسیجی در جبهه های نبرد حاضر می شدند که نشان از اوج اخلاص این قضر فرهیخته دارد.

قربانی با بیان خاطراتی از شکست حصر آبادان و مظلومیت رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس گفت: به جز دو کشور سوریه و کره شمالی تقریبا تمام دنیا به نوعی حامی و طرفدار عراق بودند و امروز ملت ایران به خود افتخار می کند که با چنین وضعیتی پیروز جنگ تحمیلی شده است.

همچنین حجت الاسلام سید صدرالدین صدری، مدیر حوزه علمیه جعفریه خلخال در سخنانی با بیان این که شهرهای خلخال و کوثر با تقدیم 10 شهید روحانی رتبه نخست استان اردبیل از نظر تعداد شهدای طلبه و روحانی را دارد، گفت: برگزاری این یادواره آغاز راهی برای تکریم مقام شامخ شهدای طلبه و روحانی استان اردبیل خواهد بود.

وی با اشاره به این که برگزاری این یادواره بازخورد فرهنگی و معنوی ماندگار در این شهرستان خواهد داشت، گفت: برای برگزاری باشکوه این یادواره از مدت ها قبل سلسله جلسات مشورتی متعددی با حضور ائمه جمعه شهرهای خلخال، کوثر، هشتجین و ماسال فرماندهان ارشد سپاه، روحانیان و مردم برگزار شده بود.

گفتنی است، شهرستان خلخال 375 شهید، 485 جانباز و 50 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است. /935/پ203/س
ارسال نظرات