۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۴۱۳
با سخرانی آیت الله هاشمی شاهرودی؛

همایش بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی هفتم مهر با سخنرانی آیت الله هاشمی شاهرودی در رشت برگزار می شود.
آيت الله محمدي گيلاني


حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت گفت: همایش بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی هفتم مهر  با حضور و سخنرانی شخصیت های کشوری به ویژه آیت الله هاشمی شاهرودی در مجتمع رفاهی و آموزشی صدا و سیمای گیلان برگزار می شود.

وی در خصوص شخصیت حضرت آیت الله محمدی گیلانی افزود: شخصیت آن عالم بزرگ و فرهیخته، هیچ زاویه پنهانی ندارد؛ اما برای بسیاری از مردم به ویژه جوانان نا شناخته مانده است.

حجت الاسلام یاری، هدف از برپایی این همایش را قدردانی از مقام علم عالم و قاضی عادل و قاطع به‌ عنوان یک اصل انسانی، اسلامی و اخلاقی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: معرفی این عالم فرزانه برای نسل جوان به‌عنوان نمونه کامل یک متعلم و معلم اسلامی آموزنده خواهد بود و بر افتخارات این استان افزوده خواهد شد.

وی از تشکیل ستاد همایش بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی در استان خبر داد و گفت: این ستاد به ریاست نماینده ولی فقیه در گیلان تشکیل شده است که استانداری گیلان و همچنین ادارات کل و دانشگاه های استان از اعضای این ستاد هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به حضور شخصیت های دعوت شده به مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی گیلانی اشاره کرد و افزود: مهمانان با توجه به دو جایگاه ویژه علمی و حاکمیتی آیت الله محمدی گیلانی دعوت شده اند.

حجت الاسلام یاری تاکید کرد: آیت الله محمدی گیلانی با آثار شاخص خود در طول انقلاب اسلامی و قبل از آن در اوایل دهه 40 به عنوان سربازی فداکار در خدمت امام خمینی(ره) و از نیروهای مورد وثوق ایشان بودند.

وی با بیان این که آیت الله محمدی گیلانی به عنوان سفیر امام خمینی(ره) در نقاط مختلف کشور بودند، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی و در دوران پهلوی ایشان پیام دادخواهی و ظلم ستیزی حضرت امام(ره) را در منبر های مساجد شهر های مختلف ابلاغ می کردند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره شخصیت آیت الله محمدی گیلانی، بیان کرد: طیق گفته مقام معظم رهبری، آیت الله محمدی گیلانی خود را برای جمهوری اسلامی فدا کرده است.

وی، الگو سازی شخصیت های برجسته دینی و علمی کشور مانند آیت الله محمدی گیلانی به نسل حال و آینده را از دیگر اهداف این همایش عنوان و تصریح کرد: باید بدانیم که هیچ ایثار و گذشتی در محکمه عدل الهی و در پیشگاه ملت ایران فراموش شدنی نیست.

به گزارش رسا، آیت ‌الله‌ محمد محمدی‌ دعوی‌سرایی‌ مشهور به‌ گیلانی‌ در سال‌ 1307 در روستای‌ دعوی‌ سرا از توابع‌ شهرستان‌ رودسر در استان‌ گیلان‌ در میان‌ خانواده‌ای‌ متدین‌ و دوستدار خاندان‌ پاک‌ پیامبر به‌ دنیا آمد.

وی از فعالان‌ سیاسی‌ در پیش‌ از انقلاب‌ و پس‌ از آن‌ بوده‌ است‌. او با حضور در جلسات‌ جامعه‌ مدرسین‌ و امضای‌ اعلامیه‌ها و نامه‌های‌ آن‌ و نیز سخنرانیها و افشاگریها سهم‌ بسزایی‌ در پیروزی‌ انقلاب‌ داشته‌ است‌. پس‌ از انقلاب‌ نیز به‌ دستور امام‌ تشکیل‌ دادگاه‌ انقلاب‌ را بر عهده‌ گرفت‌ و پس‌ از تشکیل‌ شورای‌ عالی‌ قضایی‌ به‌ عضویت‌ این‌ شورا در آمد.

در کارنامه مسؤولیت‌های سیاسی و فرهنگی آیت الله محمدی گیلانی، حاکم‌ شرع‌ و ریاست‌ دادگاه های‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نماینده‌ حضرت‌ امام‌ (ره‌) در دانشگاه‌ها، رییس‌ هیأت‌ عفو حضرت‌ امام‌(ره‌)، عضو مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، عضو شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی‌ و رییس‌ دیوان‌ عالی‌ کشور به چشم می خورد./950/پ202/س

ارسال نظرات