۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲
حجت الاسلام نقویان:

شیوه سنتی تبلیغ پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: در عصر حاضر که شاهد طوفان اطلاع رسانی هستیم مقوله تبلیغ و اطلاع رسانی را نمی توان با شیوه های سنتی گذشته انجام داد و استفاده از ابزار نوین در زمینه تبلیغ دینی بسیار موثر و نقش آفرین است.
حجت الاسلام نقويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام ناصر نقویان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش صادقین که با رویکرد معرفت دینی و آسیب شناسی تشکل های دینی در گرگان برگزار شد، گفت: در عصر حاضر که شاهد طوفان اطلاع رسانی هستیم مقوله تبلیغ و اطلاع رسانی را نمی توان با شیوه های سنتی گذشته انجام داد و استفاده از ابزار نوین در زمینه تبلیغ دینی بسیار موثر و نقش آفرین است.

وی به ارکان اطلاع رسانی دینی اشاره کرد و افزود: پیام باید بر اساس نیاز مخاطب شناسایی و تنظیم شود و در این خصوص نیاز سنجی های جامعه باید در سنین مختلف انجام گیرد.

حجت الاسلام نقویان، رصد مسائل فرهنگی کشور و ریشه یابی شبهات و معضلات فرهنگی بویژه مواردی را که بیشتر با نسل جوان در ارتباط است را خواستار شد.

وی، مهم ترین رسالت مداحان و مبلغان تبیین حقایق اهل بیت(ع)بر اساس نیاز زمان و مکان دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا هیأت های مذهبی باید مراقب تلاش های دشمن در آلوده کردن برنامه های مذهبی به خرافه باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مبلغان دینی به عنوان میراث داران اهل بیت(ع) باید در جهت ترویج فرهنگ ناب دینی در سطح جامعه تلاش کنند، افزود: امروز یک مبلغ باید با بهره گیری از ابزار مناسب در جهت تبیین مناسب فرهنگ ناب اسلامی گام بردارد.

حجت الاسلام نقویان با اشاره به این که دشمنان اسلام نیز در جهت بی هویت کردن نسل جوان تلاش های گسترده ای را انجام می دهند، گفت: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بهترین روش مقابله با توطئه های دشمنان اسلام است.

وی، قصد قربت و اخلاص را عیار ارزشمند کردن کار مداحان و مبلغان دانست و افزود: اگر در امور نیتمان خدایی باشد به طور حتم به نتیجه مثبت خواهیم رسید.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این همایش گفت: سند دینداری استان، هیأت های مذهبی، مساجد، تشکل های دینی، مداحان و مراکز دینی و قرآنی هستند.

وی با بیان این که تاکنون اقدامات خوبی در جهت مبارزه با بدعت و خرافه در استان صورت گرفته است، افزود: امروز مبلغان دینی در خط مقدم مقابله با بدعت ها قرار دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی ارزش های دینی بوده است، گفت: امروز با توجه هجمه های گسترده دشمن علیه ارزش های دینی وظیفه روحانیت بیش از گذشته سنگین شده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات