۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۸۷۷

حوزه علمیه عجب شیر راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ فرماندار عجب شیر در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در تبریز گفت: مصلا و مدرسه علمیه شهرستان عجب شیر تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار عجب شير در غرفه خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اژدر علمی، فرماندار عجب شیر در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر اساس نتایج جلساتی که با استاندار آذربایجان شرقی داشته ایم، مقرر شد تا بودجه ای برای احداث مجموعه فرهنگی مذهبی شهرستان عجب شیر اختصاص یابد.

وی با بیان این که در آینده نزدیک زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع برای آغاز پروژه تملک خواهد شد، خاطر نشان کرد: در کنار این مجموعه بزرگ فرهنگی مذهبی، مصلا و مدرسه علمیه برادران شهرستان عجب شیر احداث می شود.

فرماندار عجب شیر با بیان این که علاقه مندان به تحصیل در علوم حوزوی این منطقه به شهرهای بناب، تبریز و قم هجرت می کنند، گفت: پیش بینی می شود مدرسه علمیه این شهر تا سال 1393 به بهره برداری رسیده و شروع به فعالیت کند.

علمی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت خبرگزاری رسا را عامل مهمی در پویایی و انعکاس فعالیت های علمی و پژوهشی مدارس علمیه استان دانست و گفت: فعالیت رسانه ای این خبرگزاری اخبار حوزه های علمیه سراسر کشور را از مهجوریت خارج کرده است.

وی در ادامه با اشاره به روند برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز اظهار داشت: سطح کمی و کیفی نمایشگاه کتاب تبریز نسبت به دوره های گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده است، چنانکه امسال شاهد استقبال پرشور مخاطبان در تمامی سالن های نمایشگاهی هستیم.

وی با تاکید بر گنجاندن کتاب در سبد خرید خانواده خاطر نشان کرد: متاسفانه میانگین پائین مطالعه در کشور نسبت به مردم دیگر ملل، حاکی از فقر مطالعه در ایران دارد که البته با اتخاذ راهکارهای مناسب می توان مردم را با کتاب آشتی داد.

علمی برگزاری نمایشگاه های متعدد کتاب در سراسر کشور را عامل مؤثری در ارتقای سطح دانایی و مطالعات اقشار مختلف دانست و گفت: باید بسترهای لازم برای تحقق برگزاری چنین نمایشگاه هایی در دیگر شهرستان ها نیز فراهم شود.

فرماندار عجب شیر تقویت کتابخانه های عمومی و فرهنگ سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی را خواستار شد و افزود: گسترش انتشار کتاب و کتابخانه رابطه مستقیم با توسعه شاخص های فرهنگی هر جامعه دارد.

وی در پایان با تاکید بر تداوم برگزاری نمایشگاه های کتاب در تبریز افزود: امروز نیازمند آشنایی نسل جوان با توطئه های مختلف استکبار جهانی هستیم، که کتاب بهترین رسانه برای آگاهی بخشی و ارتقای بینش و بصیرت عمومی است./935/پ203/س
ارسال نظرات