۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۲۷۷
خشم وهابیت از اعتراضات مردمی در عربستان؛

خطیب جمعه مسجد النبی: شیعیان از دین اسلام خارج هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مسجد النبی(ص) در سخنانی توهین آمیز شیعیان را خارج از اسلام خواند و امام زمان (عج) را ساخته شیعیان توصیف کرد.
شيخ علي الحذيفي خطيب جمعه مسجد النبي
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی الحذیفی از علمای وهابی عربستان و خطیب مسجد النبی (ص) در خطبه های نماز جمعه روز گذشته در این مسجد نسبت به حوادث اخیر در منطقه شیعه نشین الشرقیه پرداخته و به شدت به شیعیان و امام زمان (عج) تهاجم کرد.

وی با رافضی خواندن شیعیان و در اظهاراتی اهانت آمیز گفت: شیعیان رافضی و خارج از اسلام هستند و اگر می خواهند به طرفداری از امام خود ابن حسن العسکری یا همان اباصالح مورد ادعا بپردازند بهتر است پیش وی بروند.

وی افزود: اهل بیت پیامبر (ص) از شیعیان تبری می جویند و کشور بیگانه ای که جوانان را به آشوب دعوت کرده است بهتر است به اصلاح ملت و جامعه خود بپردازد.

الحذیفی در سخنانی عجیب تاکید کرد که شیعیان از حقوق کاملی در عربستان برخوردار هستند و اظهار داشت: شیعیان در دولت کنونی از حقوق شهروندی کاملی برخوردار هستند و نعمت های بی حد و حصری را از این دولت دریافت کرده اند، بهترین شاهد برای این مدعا نیز وضعیت آنان در دولت پیشین است.

خطیب جمعه مسجد النبی (ص) در اظهاراتی متناقض با حمایت از دخالت عربستان در امور داخلی بحرین تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی باید به اعمال منافی دین اسلام پایان دهد و از کشورهای عضو بخواهد از دخالت در امور داخلی سایر کشورها خودداری کرده و به استقلال کشورها احترام بگذارند.

وی سپس از دخالت عربستان در امور داخلی بحرین حمایت کرد و ادامه داد: ادامه حوادث بحرین به دلیل دخالت های برخی کشورها جریان دارد، حکومت بحرین نیز از حکومت عربستان خواست برای جلوگیری از ایجاد بحرانی که این کشور در آستانه آن قرار داشت وارد عمل شوند.

شیخ علی الحذیفی بدون توجه به جنایت های آل خلیفه علیه ملت مظلوم بحرین از اعتراضات مردمی در عربستان انتقاد کرد و بیان داشت: علمای امت اسلامی باید آشوب های رخ داده در عربستان را به شدت محکوم سازند.


گفتنی است در پی تنش هایی که روز سه شنبه میان شهروندان شیعه العوامیه و نیروهای امنیتی آل سعود رخ داد و طی آن 14 تن زخمی شدند، علما و رسانه های وهابی به شدت تلاش می کنند تا این حوادث را طایفه ای جلوه داده و به فشارها علیه شیعیان این کشور افزوده شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات