۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۶۵۷
سفیر ایران در بیروت:

اتهام زنی آمریکا علیه ایران آب در هاون کوبیدن است

خبرگزاری رسا ـ سفیر ایران در بیروت، ادعاهای آمریکا درباره دخالت ایران در حادثه سوء قصد به سفیر عربستان در واشنگتن را به شدت تکذیب کرد.
غضنفر رکن آبادي، سفير ايران در بيروت
به گزارش خبرگزاری رسا، غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، در دیدار با فادی عبود، وزیر گردشگری لبنان، ادعاهای آمریکا درباره دخالت ایران در حادثه سوء قصد به سفیر عربستان در واشنگتن را پوچ و بی اساس دانست و افزود: روابط میان ایران و عربستان خوب و برپایه احترام دوجانبه است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، همچنین در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری الانتقاد، وابسته به حزب الله لبنان، این اتهامات را به شدت تکذیب کرد و گفت: آمریکا باید بداند که با چنین اتهام هایی به جایی نمی رسد و این تلاش ها آب در هاون کوبیدن است.

وی با ابراز اینکه از همان روزی که حسنی مبارک، دیکتاتور مخلوع مصر سقوط کرد، اعلام کردیم که دژ مستحکم و حافظ امنیت رژیم صهیونیستی فروپاشیده است و منتظر هرگونه اقدامی از سوی آمریکایی ها برای نجات اسراییل بودیم، افزود: به همین جهت، این اتهام ما را غافلگیر نکرد.

رکن آبادی همچنین تصریح کرد: آمریکایی ها در سرتاسر دنیا کاری جز حمله به ایران، سوریه و گروه های مقاومت ندارند.

گفتنی است که دولت آمریکا، شب گذشته با داستان سازی های بی اساس، جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن متهم کرد؛ اتهامی که از سوی مقامات کشورمان به عنوان طرحی ناشیانه به شدت رد شده است.

رکن آبادی در این دیدار با وزیر گردشگری لبنان در خصوص تسهیل صدور روادید میان ایران و لبنان که باعث تشویق جهانگردان دو کشور خواهد شد و موضوع برپایی نمایشگاه گردشگری لبنان در تهران و نمایشگاه جهانگردی ایران در بیروت در آینده بسیار نزدیک گفت و گو کرد و راه های توسعه همکاری های گردشگری و اعطای تسهیلات ویژه به گردشگران ایرانی در مرز زمینی لبنان با سوریه و جزئیات اجرایی کردن تفاهمات دو جانبه را بررسی کرد./981/ب903/گ
ارسال نظرات