۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۰۴۲
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منتشر کرد:

محکومیت اتهام های پوچ آمریکا علیه ایران از سوی شخصیت های دینی و سیاسی لبنان

خبرگزاری رسا ـ سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت مجموعه موضع گیری های شخصیت های دینی و سیاسی لبنان در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در برابر اتهام های واهی اخیر آمریکا را منتشر کرد.
نقشه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، روز گذشته، مجموعه موضع گیری های شخصیت های دینی و سیاسی لبنان در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در برابر اتهام های واهی اخیر آمریکا پیرامون دست داشتن کشورمان در سوء قصد به جان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را منتشر کرد.

علامه شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) و خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان اتهام های اخیر آمریکایی علیه ایران پیرامون دست داشتن کشورمان در سوء قصد به جان سفیر عربستان در واشنگتن را پوچ وبی اساس خواند و افزود: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف میان این دو کشور و برانگیختن فتنه های مذهبی بیشتر در منطقه است و کشورهای اسلامی باید با حفظ هوشیاری خود از گرفتار شدن در این دام بر حذر بمانند.

یکی دیگر از این افراد، عدنان عرقجی، نماینده پیشین پارلمان لبنان است که با اشاره مملو بودن تاریخ سازمان اطلاعات آمریکا از جنایت ها و ترورهای سیاسی در داخل و خارج این کشور، ترور جان کندی را یکی از این موارد دانست و گفت: تاریخ آمریکا لبریز است از اتهام زنی های بی اساس علیه کشورها، احزاب و حتی شخصیت های مختلف که با گذشت زمان بی پایه بودن آنها مشخص شده است.

شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت، یکی دیگر از این شخصیت هاست که دسیسه اخیر آمریکا علیه ایران را حلقه ای از زنجیره تلاش های این کشور علیه مقاومت و کشورهای بازدارندگی و فصلی از فصل های دسیسه دادگاه بین المللی که ابراز ارعاب آنهاست برشمرد و نسبت به فتنه های مذهبی که در راستای منافع رژیم صیهونیستی خواهد بود، هشدار داد.

از سوی دیگر، دکتر زهیر خطیب، دبیرکل جبهه سازندگی لبنان، هدف از ادعاها و دلیل سازی اخیر آمریکا در اتهام زنی به ایران را برهم زدن روابط دوستانه میان کشورمان و عربستان سعودی همزمان با موسم حج دانست و افزود: بی طرف بودن آمریکا با وجود اشغالگری این کشور در عراق و تلاشش برای یهودی سازی بیت المقدس مورد تردید است و حال پس از سوریه به دنبال فتنه انگیزی علیه ایران است.

حسین رضا مشبک، رییس حزب پیوستگی لبنان، یکی دیگر از شخصیت هایی بود که در برابر این اتهام های علیه ایران موضع گرفت و با ابراز اینکه تلاش آمریکا برای فتنه انگیزی میان برادران مسلمان را غافلگیرکننده نیست، تاکید کرد: همگان می دانند که لابی صهیونیستی است که خط مشی سیاسی آمریکا را تعیین می کند.

همچنین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به ادعای پوچ وبی اساس اخیر آمریکا پیرامون دست داشتن ایران در سوء قصد به جان سفیر عربستان در واشنگتن، هدف از این اتهام زنی را تخریب وجهه ایران در جهان عربی و اسلامی دانست و با تشبیه این اتهام ها به فیلم های پلیسی، افزود: اتهام زنی های آمریکا به این سبب است که ایران به عقده ای واقعی برای آمریکا و مانعی جدی در برابر طرح ها و نقشه هایش برای منطقه تبدیل شده است.

شیخ احمد قطان، رییس جمعیت «قولنا والعمل» لبنان نیز در واکنش به اتهام های اخیر آمریکا درباره دخالت ایران در حادثه سوء قصد به جان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن با صدور بیانیه ای این ادعاهای کاذب را نشانگر شکست و ناکامی این کشور در رویارویی با کشورهای محور بازدارندگی و مقاومت و برآمده از دشمنی ایران با آمریکا و حمایت این کشور از تمامی ملت های مستضعف و مخالف با پروژه های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: آمریکا با این داستان سازی به درک و شعور همدستان و مزدوران خود اهانت کرده است.

از سوی دیگر، شیخ احمد قبلان، مفتی شیعه در لبنان با اشاره به پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی برای ایجاد شکاف و چنددستگی در منطقه، گفت: دشمن گاهی با اعمال فشار علیه سوریه و نیروهای مقاومت و بازدارندگی و گاهی با اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق اهداف تفرقه افکنانه خود در منطقه است.

این شخصیت برجسته شیعه در لبنان ادعاهای پوچ و بی اساس اخیر آمریکا درباره دخالت ایران در حادثه سوء قصد به جان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را در راستای این پروژه و دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و افزود: این ادعا به قدری تمسخر آمیز و مضحک بود که غالب مطبوعات آمریکایی و اروپایی در درستی و اعتبار آن تردید کردند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت نیز با موضع گیری در برابر ادعای های بی پایه و اساس آمریکا علیه ایران، نسبت به اینکه هدف از این اتهام زنی ها ایجاد فتنه میان مسلمان دو کشور ایران و عربستان باشد، ابراز نگرانی کرد و بر ضرورت حفظ ارتباط و برقراری گفت و گو میان کشورهای اسلامی و به ویژه میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران و تقویت روابط آنها تاکید کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات