۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۱۲۲
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

بازیابی فرهنگی جامعه نیازمند توجه به هویت دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر توجه به هویت دینی و باورهای اصیل اعتقادی در بازیابی فرهنگی جامعه تاکید کرد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در جلسه روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانهای تابعه گفت: اگر بتوانیم پایه‌های این دو اصل را مستحکم کنیم و نسبت به گسترش و تعمیق آن اهتمام ورزیم، در آن صورت انحراف هویتی و فرهنگی معنا پیدا نمی‌کند.

وی افزود: تحول در ابعاد روحی و روانی بیشتر مدنظر است زیرا فرهنگ کالای ظاهری و تامین‌کننده معاش انسان‌ها نیست بلکه یک غذای فکری و روحی است که می‌تواند رفع‌کننده نیازها باشد.

حجت الاسلام ستوده یکی از رسالت‌های امسال تبلیغات اسلامی را توسعه و اعتلای بخش فرهنگ و معنویت در جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: فقر فرهنگی و معنوی در جامعه مساوی با نابودی جامعه است و اگر در این حوزه کارهای اساسی و زیربنایی صورت نگیرد، محال امر است که بتوانیم دیگر حوزه‌ها را به پیش ببریم.

وی با یادآوری این‌که مهم‌ترین اولویت برنامه پنجم و همچنین اقدام دولت دهم توجه بیشتر به حوزه فرهنگ است خاطر نشان کرد: اگر امروز از حوزه فرهنگ غفلت کنیم و تمام انرژی خود را مصروف بخش عمرانی و اقتصادی کنیم در آن صورت نه تنها نتایج مثبت و پرفایده نمی‌گیریم بلکه گاه در پیمودن مسیر نیز شکست می‌خوریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی به افزایش کارها و برنامه‌های کارشناسی شده همچنین توجه عمیق به تربیت نیروهای زبده و کارآمد تاکید کرد و ادامه داد: امسال تلاش می‌کنیم در بحث نظارت به نحوی عمل کنیم که خروجی ما تربیت انسان‌های سالم، صالح و شایسته باشد.

وی گفت: اگر در حوزه فرهنگ توجه به معنویت و همچنین رشد و اعتلای جامعه منطبق بر آموزه‌های دینی و تجربیات علما استفاده کنیم و در این مسیر گام برداریم، شاهد نتایج پرثمری هستیم./935/د103/س
ارسال نظرات