۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۴۵۴
با حضور خواهران مبلغ؛

دوره آموزشی اخلاق و عفاف در گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی اخلاق و عفاف با حضور خواهران مبلغ استان گیلان در رشت برگزار شد.
خواهران مبلغ


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان روز گذشته در دوره آموزشی اخلاق و عفاف که با حضور خواهران مبلغ استان در رشت برگزار شد، گفت: رواج عفت و پاکدامنی در گسترش و تقویت اخلاق اسلامی موثر است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که بین عفاف و اخلاق رابطه قوی وجود دارد، خاطر نشان کرد: تقویت بنیه علمی و ارتقای سطح علمی مبلغات از اهداف این دوره آموزشی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: دوره آموزشی عفاف و اخلاق برای مبلغانی است که تحصیلات پایینی دارند و به صورت تجربی مشغول فعالیت در شهرها و روستاها هستند.

حجت الاسلام گلمیرزاده، چگونگی مقابله با ناهنجاری های اجتماعی را از موضوعات این دوره آموزشی عنوان و خاطر نشان کرد: عفاف و حجاب در آیات، نقش خانواده و نهاد های اجتماعی در تربیت فرزند و پایه های خانواده در اسلام از دیگر موضوعات دوره آموزشی عفاف و حجاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت مستمر و با ارائه روش‌های مدبرانه صورت گیرد چرا که در غیر این‌صورت ابتر خواهد ماند، افزود: در حوزه ترویج این فرهنگ اسلامی باید با برنامه‌ریزی هدفمند گام برداریم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، بد‌حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز براین مشکل می‌افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، بد‌حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بند‌و‌باری و فساد در جامعه اسلامی به یقین سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در جامعه نیازمند همکاری همه متولیان فرهنگی کشور است، گفت: صدا و سیما به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار باید با ارائه الگو‌های مناسب پوششی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه کردن این فرهنگ اصیل اسلامی باید به صورت ریشه‌ای و پایه‌ای اقدام شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که فلسفه حجاب جلوگیری از آفت‌های ناگواری است که اساس خانواده‌ها را تهدید می‌کند، ادامه داد: یکی از آسیب‌های جبران‌ناپذیر بدحجابی و بی‌حجابی، کاهش نرخ ازدواج در میان جوانان است که با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌توان جامعه ای سالم را تصور کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات