۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۳۲۴
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعت نفت:

خطوط قرمز در برگزاری‌ کرسی‌های آزاد اندیشی رعایت شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت، آزاد اندیشی را یکی از اصلی‌ترین ارکان به وجود آورنده انقلاب اسلامی دانست و گفت: تداوم انقلاب اسلامی در گرو همان چیزی است که آن را ایجاد می‌کند و غفلت در این مسایل انقلاب را تضعیف می‌کند.
کرسي آزاد انديشي
حجت‌الاسلام‌ رضا حیدری مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: بزرگترین جریان آزاد اندیشی در قرن معاصر، انقلاب اسلامی را به وجود آورد؛ ملت ما فریاد نه شرقی و نه غربی را سر می‌دادند و جمهوری اسلامی نماد آزاد اندیشی ملت ایران بود.

وی ضمن تأکید بر خواست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، افزود: رهبر انقلاب اسلامی نیازی را می‌بینند که شاید برخی نتوانند آن را درک کنند و در مقام انکار بر می‌آیند، ولی آنگاه که واقعه اتفاق بیفتد، پشیمانی سودی ندارد؛ پس ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی را هرکس به نوبه خود باید لبیک بگوید.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت گفت: ‌این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سه سال پیاپی عنوانی اقتصادی برای نام‌گذاری سال‌های 88، 89 و 90 بر می‌گزینند حتما از روی حکمت است و امروز مشکلات اقتصادی نظام سرمایه‌داری را می‌بینیم. حال که بر موضوع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها این قدر تأکید می کنند باید حساسیت همه مسئولان، دلسوزان و دانشجویان بر انگیخته شود.

چرا کلام رهبری زمین ماند؟

حجت‌الاسلام‌ حیدری اظهارداشت: امروز رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «صد بار گفتم این کرسی‌های آزاد اندیشی را راه‌بیاندازید» ولی چرا این‌طور می‌شود و کلام ایشان بر زمین می‌ماند. آیا جز این است که دایگان مهربان‌تر از مادر مانع می‌شوند.

وی ادامه‌داد: بعضی مسؤولان ما نگاهشان به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی یک نگاه فانتزی و گلخانه‌ای است و در اجرای فرمایشات ایشان مصلحت اندیشی می‌کنند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت با انتقاد از آیین‌نامه اجرایی وزارت علوم در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، گفت: آیین‌نامه‌ای که برای کرسی‌های آزاد اندیشی تنظیم شده است، عملیاتی نیست و به شدت دست و پا گیر است.

حجت‌الاسلام‌ حیدری افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی را به غلط جایی برای تخلیه احساسات دانشجو می‌پندارند، در صورتی که اگر این مدنظر بود، نام آن را تریبون آزاد می‌گذاشتند.

در کرسی‌های آزاد اندیشی دایره مباحث نباید وارد احساس شود

وی ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و خطوط قرمز در برگزاری‌ کرسی‌های آزاد اندیشی، اظهارداشت: در برگزاری این کرسی‌ها شعار ما این است‌ « آزادی تفکر آری، آزادی عقیده خیر» و این یعنی اگر کسی تفکرش را ارایه می‌دهد، اگر درست بود می‌پذیریم و اگر غلط بود اشتباهاتش را متذکر می‌شویم. در کرسی‌های آزاد اندیشی دایره مباحث نباید وارد احساس شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت گفت: در کرسی‌های آزاد اندیشی به دنبال نقد افراد نیستیم بلکه می‌خواهیم تفکر را نقد کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری با اشاره به تلاش نرم دشمنان برای انحراف انقلاب اسلامی، گفت: گوهری که ملت ایران به نام انقلاب اسلامی به دست آورد، بر پایه آزاد اندیشی بوده است و هرگاه قدرت تفکر، تجزیه و تحلیل از این مردم گرفته شود، نسل‌های بعدی ارزش این گوهر را درک نخواهند کرد و به سادگی آن را از دست می‌دهند.

وی به برگزاری نشست مشورتی دانشجویی دانشگاه صنعت نفت با عنوان «بسترها و موانع برگزاری کرسی‌های ازاد اندیشی» با حضور 70 نفر از دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی و مسئولان تشکل‌های دانشجویی در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این جلسه، رسیدن به یک راهکار عملی جهت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه صنعت نفت است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت اظهارداشت: ‌امیدواریم با کمک صاحب‌نظران فرهنگی و همت دانشجویان، هرچه سریع‌تر بحث برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه صنعت نفت به یک انسجام ایده‌آل برسد و شاهد برگزاری منظم این‌گونه نشست‌ها باشیم./9461/ت302/ص
ارسال نظرات