۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۳۸۷

برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآ‌ن کریم در ارومیه خبر داد.
مسابقات قرآني/1
حجت الاسلام کمیل ضیاعی، معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: با پایان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم نفرات برتر هر رشته برای رقابت در مرحله استانی معرفی شده است.

وی گفت: سی و چهارمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم با حضور یکصد و 95 نفر در ارومیه برگزار می شود که از این تعداد 80 نفر بانوان و 115 نفر آقایان نفرات اول تا سوم هر رشته در مرحله شهرستانی هستند.

حجت الاسلام ضیاعی حفظ، ترتیل و قرائت را از رشته های این دوره از مسابقات قرآن کریم اعلام و خاطرنشان کرد: رشته حفظ نیز به مراحل حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کامل تقسیم بندی شده است.

به گفته این مقام مسؤول، شرکت کنندگان در مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم افراد بالای 16 سال هستند.

وی زمان برگزاری مسابقه را دهه پایان آبان‌ماه جاری اعلام کرد و افزود: رقابت‌های خواهران از نوزدهم تا بیستم و آقایان بیست و ششم تا بیست و هفتن آبان‌ماه در مسجد نرگس خاتون ارومیه انجام می‌شود.

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن زیر 16 سال‌«شکوفه‌ها» گفت: هشت نفر از برترین‌های این دوره از رقابتها که چهار دختر و چهار پسر را شامل می شود، هفته گذشته به مرحله کشوری در مشهد اعزام شدند.

وی با ابراز خرسندی اظهار داشت: حسین مهدی زاده از ارومیه موفق به رتبه سوم کشور در رشته حفظ کل قرآن کریم شد.

حجت الاسلام ضیاعی در ادامه از آغاز ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا بیست و پنجم آبان‌ فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها نسبت به نام‌نویسی در این دوره از مسابقات اقدام کنند.

وی گفت: زمان برگزاری این رقابت‌ها چهارم آذر‌ سال‌جاری است./936/پ202/س

ارسال نظرات