۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۴۹۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

غدیر نقطه تلاقی رسالت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با گرامیداشت دهه غدیر، واقعه غدیر را رمز تداوم خط نبوت دانست و گفت: غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با گرامی‌داشت دهه غدیر، واقعه غدیر را رمز تداوم خط نبوت دانست و گفت: غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

وی با بیان این که واقعه غدیر حادثه تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، بلکه یک تفکر و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند، افزود: غدیر یک سرزمین نیست، چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد و کوثری است که فنا برنمی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، امامت و ولایت را مهم ترین محصول غدیر دانست و گفت: تبیین صحیح واقعه غدیر موجب بیداری امت های اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: علامه امینی درخصوص جمع آوری و تدوین کتاب الغدیر زحمات فراوانی کشیده است و محققین، اندیشمندان و نویسندگان بهره برداری خوبی از آن داشته اند و به مستندات اسلام، ولایت و امامت کمک فراوانی کرده است.

وی تصریح کرد: همه تلاش و سرمایه گذاری دشمن این است که بین مردم و ولایت فاصله بیندازد ولی به لطف الهی مردم ما با هوشیاری و بیداری هرگونه توطئه و دسیسه دشمن اعم از داخلی و خارجی را نقش برآب می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: نظام اسلامی حکومتی منحصر بفرد در دنیای امروز است که با الهام از سیره و سنت نبوی و مهر و عدالت علوی توانسته عزت انسانی را به جهان برگرداند.

وی در تشریح حادثه غدیر اظهار داشت پس از حادثه غدیر صف بندی ها و گروه های مختلفی که به ظاهر متدین بودند با عدم آگاهی و بصیرت دینی دچار اشتباه شدند و ضربات سنگینی به اسلام وارد کردند.

حجت الاسلام ولی نژاد ضمن مقایسه غدیر و انقلاب اسلامی و حضور خواص در شکل گیری انقلاب تصریح کرد: در انقلاب نیز گروه ها و چهره های به ظاهر موجه و انقلابی به خاطر نداشتن بصیرت به تدریج از راه امام و آرمان های امام فاصله و امروز مورد احترام دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان
 با اشاره به اهمیت عید غدیر گفت: غدیر در فرهنگ اسلامى یک دریا است و این پدیده و رخداد یک حادثه بسیار مهم تاریخى است، غدیر، عید ولایت و سیاست و دخالت مردم در مسأله حکومت و عید آحاد ملت و امت اسلامى است.

وی ازبرکات این روز را تحکیم بیعت با ولایت برشمرد و افزود: واقعه غدیرباید هر ساله بازخوانى شده تا اهمیت موضوع براى نسل‏هاى‏آینده روشن شود.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: ولایت یکى از مسائل ارزشمند در فرهنگ دینى ‏و مذهبى مسلمانان به شمار مى‏آیدو ملت ایران با برخوردارى از پشتوانه عظیم ولایت، قادر به مقاومت در برابر تهاجم سنگین دشمنان داخل و خارج و گروهک‏هاى سیاسى است.

به گفته وی،بزرگترین خدمت به غدیر، تقویت رکن رکین ولایت فقیه است و به هر اندازه که این اصل اقتدار یابد، راه براى گسترش تفکر دینى و علوى هموار خواهد شد./950/ت302/س

ارسال نظرات