۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۹۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

غدیر حلقه وصل مهدویت و خاتمیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که میران خاتمیت و مهدویت غدیر است، گفت: حلقه مهدویت و خاتمیت به وسیله غدیر گروه خورده است.
بازسازي واقعه غدير خم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین, امروز در مراسم جشن عید غدیرخم ویژه کارکنان این اداره کل با گرامیداشت این ایام، با بیان این که میران خاتمیت و مهدویت غدیر است، گفت: حلقه مهدویت و خاتمیت به وسیله غدیر گروه خورده است.

وی با بیان این که غدیر یک حادثه معمولی و پدیده تاریخی نیست بلکه سرنوشت بشریت در غدیر رقم خورده است، افزود: غدیر یک کتاب مبین است، سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت و صراطی است مستقیم که به سنت پیامبر اکرم(ص) منتهی می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که غدیر شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان ندارد، گفت: بر اساس باورهای درست و منطقی امام فیض تشریعی الهی و عینیت جامعه بوده و ساری و جاری در زمان و مکان است و فقدان امام و حجت الهی در زمین سبب فروریختن همه زمین خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت الهی، معرفت شناسی امام و درک غدیر را از جمله وظایف مسلمانان در مقابل واقعه غدیر برشمرد و تصریح کرد: عدم درک واقعه غدیر موجب ایجاد انحراف در جامعه اسلامی و به وقوع پیوستن تراژدی غمناک بشریت عاشورا 50 سال پس از غدیر خم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که پیام غدیر باید در همه عالم فراگیر شود، بیان داشت: پاسداری و درک غدیر مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین، اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است و درک صحیح غدیر سبب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و رهایی از ظلمت می شود.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که غدیرخم امتداد خط همه رسالت های الهی و اوج این خط روشن و طولانی در طول تاریخ است، گفت: غدیر قدس ملکوت، تجلی نور، عصاره عشق، معیار عاشقان و جلوگاه ملکوتی آسمانیان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که همه ارزش های انسانی و الهی نشأت گرفته از فرهنگ غدیر است، افزود: از شاخصه های مهمی که در استمرار فرهنگ غدیر باید مورد توجه قرار گیرد، تداوم و بهره گیری از راه و روش امام راحل به عنوان مرکز ثقل همه تصمیم گیری ها است./950/پ202/س

ارسال نظرات