۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۴۳۴

23 پایگاه بسیج طلاب آذربایجان شرقی فعال است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و 600 طلبه و روحانی در استان عضو بسیج هستند.
بسيج طلاب
حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون بیش از سه هزار و 600 طلبه و روحانی در 23 پایگاه مقاومت بسیج مدارس علمیه استان عضو بسیج مستضعفین هستند.

وی از راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج طلاب شهرستان آذرشهر خبر داد و خاطر‌نشان کرد: به تدریج در تمامی مدارس علمیه خواهران و برادران استان پایگاه مقاومت بسیج راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام سرایی در ادامه به تشریح ویژه برنامه های بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی همزمان با هفته بسیج پرداخت و اظهار داشت: برگزاری گردهمایی بسیجیان طلبه و روحانی در تمامی پایگاه های مقاومت، برگزاری نشست های عقیدتی سیاسی و اعزا طلاب بسیجی استان جهت دیدار با مقام معظم رهبری از مهمترین فعالیت های این مرکز است.

وی از گردهمایی 500 نفری بسیجیان طلبه و روحانی تبریز خبر داد و گفت: این گردهمایی اوائل هفته آینده در سالن اجتماعات حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار خواهد شد، افزون بر اینکه مشابه چنین همایش هایی در مدارس علمیه شهرهای بناب، هریس، شبستر، مرند، هشترود و آذرشهر برگزار می شود.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری مسابقات فوتسال در مدرسه علمیه شهرستان هشترود همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی، شب شعر و خاطره، تجلیل از نخبگان طلبه بسیج و برگزاری نشست های بصیرتی از دیگر برنامه‌های بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در هفته بسیج است.

وی در ادامه با بیان این‌که توسعه فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی در اولویت فعالیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج طلاب قرار دارد، ادامه داد: در عین حال این سازمان از رسالت خطیر روحانیت در حوزه‌های تبلیغی و نشر معارف دینی غافل نشده، افزون بر این‌که امسال تعدادی از طلاب برای شرکت در اردوهای جهادی در مناطق محروم اعزام شدند.

حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که روحانیت برای تبلیغ مبانی دینی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، تصریح کرد: محروم زدایی و شرکت در اردوهای جهادی، فضایی را برای ارتباط صمیمی روحانیان با اهالی روستاها فراهم می کند که در نهایت موجب ارتقای روحیه معنوی روستائیان و مردم مناطق محروم خواهد بود./935/پ202/س

ارسال نظرات