۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۵۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

شعرا با اشعار آیینی به مقابله با هجمه های فرهنگی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم فضای ایجاد شده برای ترویج فرهنگ عاشورایی را غنیمت دانست و گفت: شعرای آیینی باید از این فرصت استفاده کنند و به مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان بپردازند.
حجت الاسلام عباس اسكندري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم شب گذشته در چهارمین کنگره شعر عاشورایی گفت: شعرا از زمان وقوع حادثه کربلا در طول تاریخ عاشورایی خدمت بزرگی به این فرهنگ کرده اند و این خدمات تا ظهور منتقم امام حسین علیه السلام ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به دوران خفقان حکومت بنی امیه و بنی عباس اظهار داشت: برخی شعرا در این ادوار بر سر سرودن شعر عاشوایی جان خود را از دست دادند و حماسه آفریدند و نگذاشتند دشمن مشعل فروزان نهضت حسینی را در اذهان خاموش سازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم از شاعرانی همچون کمیت، دعبل و ابوتمّام تجلیل کرد و افزود: امروز دیگر محدودیت های زمان آنها وجود ندارد و به برکت هنر نمایی امام خمینی(ره) و بنیان‌گذاری انقلاب اسلامی و خون شهدا فضایی حسینی و عاشورایی بوجود آمده است، شعرای آیینی باید از این فرصت استفاده کنند و به مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان بپردازند.

حجت الاسلام اسکندری توصیه کرد: آنچنان شعر بگویید که هم سوز دل و هم معرفت را در میان جوانان نسبت به امام حسین علیه السلام بالا ببرید.

وی دشمنی با فرهنگ عاشورایی را دیرینه خواند و گفت: شعرایی همچون اختل بعد از عاشورا سعی کردند در اشعار خود کار یزید را تایید کنند و اسلام خلافتی را جایگزین اسلام امامتی کنند و از این دست خیانت ها بسیار اتفاق افتاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: امروز هم برخی با حرفهایی که می‌زنند و با شعرهایی که در سایت های خود می گذارند سعی در کم فروغ کردن مشعل فرهنگ عاشورایی دارند، شما با اشعار خود می‌توانید به مبارزه با آنها بپردازید./928/پ202/ع

ارسال نظرات