۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۱۳۶
فرمانده نیروی انتظامی قم:

هیچ گونه قمه زنی در قم وجود نداشته است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که هیچ گونه قمه زنی در این شهر گزارش نشده است، اظهار داشت: با توجه به این که قمه زنی خلاف شون اسلامی است و از سوی مراجع تقلید و علما نهی شده از این رو با قمه زنی به شدت برخورد می‌شود.
سردار مهدي توکلي فرمانده نيروي انتظامي استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی توکلی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم امروز در نشستی با حضور خبرنگاران، اظهار داشت: نیروی انتظامی قصد دخالت در نحوه عزاداری عزاداران حسینی ندارد؛ اما قمه زنی ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نهی مراجع تقلید و علما جهت قمه زنی؛ از این رو با کسانی که خلاف شون اسلامی عزاداری کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

سردار توکلی با بیان این که سال گذشته هیچ گونه قمه زنی در قم مشاهده نشده بود، اظهار داشت: طبق گزارشات رسیده تنها دو نفر اقدام به قمه زنی کرده بودند که پس از بررسی‌های انجام شده این دو نفر هم منکر چنین اقدام شدند به همین دلیل ما هم اصرار بر اعتراف آنان نداشتیم.

وی یادآور شد: ماموران امنیتی ما اشراف کامل در منظقه دارند و تاکنون هیچ گونه گزارشی از برگزاری مراسمات خلاف شون اسلامی در هیئات مذهبی ارائه نشده است و خوشبختانه برنامه‌های عزاداری در کمال آرامش در حال برگزاری است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم، همچنین نسبت به برخی ایستگاه‌های نذری در روزهای تاسوعا و عاشورا هشدار داد.

وی افزود: خوشبختانه سنت حسنه نذری در میان مردم عزیز ما وجود دارد که در ایام خاص به این سنت عمل می‌کنند؛ ولی با توجه به این که ممکن است برخی افراد از این فرصت سوء استفاده‌ها از این‌رو از مردم عزیز می‌خواهیم در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

سردار توکلی گفت: توزیع نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آزاد است و همشهریان عزیز می‌توانند در این روز به توزیع نذری خود بپردازند.

وی اظهار داشت: نذری‌های که از سوی مساجد و تکایا به صورت رسمی برگزار می‌شود هیچ مشکلی ندارند؛ اما مردم عزیزمان نسبت به توزیع نذری‌های غیررسمی مراعات بیشتری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که هیچ تهدید امنیتی در سال جاری وجود ندارد، افزود: از همه عزاداران عزیز می‌خواهیم با وجود این که هیچ نوع تهدید امنیتی وجود ندارد؛ ولی با ماموران ما همکاری لازم را داشته باشند تا خدای نکرده اتفاقی خاصی در این ایام رخ ندهد.

وی یادآور شد: با توجه به تصمیم برخی هیئات مذهبی جهت برگزاری مراسم دسته روی خود در اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام، از سایر هیئات عزاداری می‌خواهیم در صورت امکان دسته‌های عزاداری خود را در همین محدوده برگزار کنند تا با محدویت ترافیکی بیشتری روبه‌رو نشویم.

توکلی اظهار داشت: هیچ محدویتی برای برگزاری دسته‌های عزاداری وجود ندارد و هیئات عزاداری می‌توانند از مسجد و یا تکیه‌ای محله خود به عزاداری بپردازند و برگزاری دسته عزادری در اطراف حرم تنها یک توصیه است و هیچ الزامی در این خصوص وجود ندارد./917/پ202/ص
ارسال نظرات