۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۸۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

برنامه‌های تبلیغی در استان اردبیل منسجم‌تر شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری برنامه های منسجم تبلیغی در سراسر این استان همزمان با ماه محرم و صفر خبر داد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، امروز در نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های تابعه اظهار داشت: ورود ادارات تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم های مردمی ماه محرم از طریق تشکیل جلسات توجیهی با اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان، هیئتهای امناء و مساجد و ریش سفیدان دستجات عزاداری، باعث بهبود و پالایش عزاداری در سطح استان بودهاست.

وی، رصد آسیب های عزاداری و طرح آن درجلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی را از اقدامات هوشمندانه و ظریف ادارات تبلیغات اسلامی دانست و افزود: بهبود محتوایی و شکلی عزاداری‌ها محصول این اتاق فکر است که در این راستا برگزاری دوره های آموزش تخصصی مداحان با محوریت مقتل شناسی و تبیین فلسفه قیام عاشورا از اقدامات این فعالیت فرهنگی است.

حجت الاسلام ستوده وردو بی ریا و خالصانه به هدایت و حمایت از فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی و مراسمات سوگواری سالار شهیدان را یک تکلیف ذاتی برای عرض ارادت به ساحت قدسی ائمه معصومین(ع) بیان کرد و گفت: تجمع عظیم عصر تاسوعا و عاشورا در اردبیل و تعدادی از شهرهای بزرگ استان از جمله این فعالیتهای منسجم تبلغی و حرکتی همراه با شعور حسینی از سوی عزادران حسینی است که باید در سال‌های آتی نیز به‌صورت مستمر برگزار شود.

وی به برگزاری کنگره شعر عاشورایی اشاره کرد و گفت: به‌لحاظ حجم گسترده فعالیت‌های سازمان در ماه‌های محرم و صفر، کنگره شعر عاشورائی بعد از ماه صفر در اردبیل برگزار خواهد شد که در این راستا روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها بایستی نسبت به فضا سازی گسترده تبلیغی و اطلاع رسانی کافی به شعرای حسینی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به کسب رتبه نخست دارالقرآن، امور مساجد، امور بانوان و تبیان اردبیل و عضویت دو نفر از اعضای اتحادیه موسسات قرآنی و یک نفر از شورای هیئات مذهبی در اتحادیه کشوری را از موفقیتهای اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در ماههای اخبر عنوان کرد.

حجت الاسلام ستوده برخورد نرم و دوستانه و توام با رافت اسلامی در محیطهای اداری را متذکر شد تعامل سازنده با زیر مجموعه را ضروری دانست و از روسای ادارات خواست در امر اطلاع رسانی و گزارش دهی از فعالیتهای خود منظم و شفاف عمل کنند.

وی همچنین تخصیص اعتبارات را بر اساس آمایش منطقه ای عنوان و ابراز امیدواری کرد مناطق مرزی از اولویت نسبی برخوردار خواهند بود./935/د103/س
ارسال نظرات