۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۱۶
امام جمعه خلخال:

افراط و تفریط در احیای فرائض دینی نتیجه منفی به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خلخال با تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط در امر به معروف و نهی از منکر گفت: هرگونه شتاب و یا برخورد فیزیکی در مسأله امر به معروف نتیجه منفی و عکس به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه خلخال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال، امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور روحانیان و مبلغان همراه بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) با ارسال نامه به سران و بزرگان قبایل خطر فراموشی سنت پیامبر(ص) و زنده‌شدن مجدد بدعت‌ها را به آنان تذکر داد و مهم‌ترین هدف قیام خود را اصلاح جامعه در جهت بازگشت به سنت پیامبر(ص) و عمل به فریضه امربه معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

حجت‌الاسلام رشتبری از ناهیان منکر و آمران به معروف در جامعه به‌عنوان جانشینان خدا و رسول اکرم(ص) نام برد و گفت: از نتایج این فریضه مقدس تأمین امنیت و بقای جامعه و ایجاد وحدت در بین مردم است.

امام جمعه خلخال با بیان این‌که تمام تلاش دشمنان برای از بین بردن اعتقادات دینی و شیعی در جامعه است، خاطر‌نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مناسب‌ترین سلاح در برابر جنگ نرم دشمن است و احیای این فریضه، جامعه را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می دارد.

حجت الاسلام رشتبری با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط در امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: برخورد افراطی و یا تفریطی باعث ایجاد مشکل در احیای این فریضه دینی می‌شود.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را امری ضروری دانست و گفت: شناخت کافی از مراتب عمل به این فریضه الهی مساله ای است که متاسفانه کم‌تر به آن توجه شده است، افزون بر این‌که عاملان این فریضه نیز باید از شرایط خاصی برخوردار بوده و خود عامل به گفته‌هایشان باشند.

همچنین حجت الاسلام مطلب امان‌الهی، رئیس دادگستری خلخال در سخنانی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان به ویژه وهابیت، خواستار دقت عمل در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت: احیای این فریضه واجب الهی در سه مرحله اعراض، لسان و عمل قابلیت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: مرحله سوم و عملی آن وظیفه حکومت بوده و در این خصوص قوه قضائیه و دستگاه قضائی این شهرستان کاملا به وظایف خود واقف است و هرگونه عجله و شتاب و یا برخورد فیزیکی افراد غیرمسؤول نتیجه منفی و عکس به دنبال خواهد داشت./935/پ201/س
ارسال نظرات