۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۸۰۲
آیت الله موسوی جزایری:

انفاق یکی از نشانه های مومنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، کمیته امداد را امین امانت های مردم دانست که می بایست از آنها به خوبی حفاظت و در راه خیر مصرف کنند.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در دیدار با مسؤولان کمیته امداد خوزستان با اشاره به سخنی از امام (ع) در خصوص انفاق در راه خدا اظهار داشت: اگر می خواهید در صف ابرار و نیکان قرار گیرید باید از چیزهایی که دوست دارید در راه خدا انفاق کرده و به طبقات محروم و مستضعف جامعه کمک کنید.

وی یکی از علامت های مؤمنان را انفاق در راه خدا در سراء و ضراء دانست و گفت: مؤمنان واقعی افرادی هستند که هم در سراء «در مواقع بی نیازی» و هم در ضراء «در مواقع تهی دستی» به یاری مستضعفان و ستم دیدگان بشتابند.

آیت الله موسوی جزایری بیان داشت: این که برخی ها می گویند «چیزی که به خانه رواست به مسجد حرام است»، به طور کامل اشتباه و غلط بوده و به یقین می توان گفت که بر خلاف شریعت اسلام و آموزه های ناب اهل بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: شکی در این نیست که هر کس باید به اندازه توان خود انفاق کند؛ چرا که خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند «لا یکلف الله نفسا الا وسعها»، اما این مسأله بدان معنا نیست که دیگر هیچ کس چیزی را به دلیل این که وضعیت مالی او خوب نیست، در راه خدا انفاق نکند.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که ملت ایران همواره حامی و پشتیبان ستم دیدگان و محرومان جوامع بوده، گفت: کمک به قحطی زدگان سومالی و از همه اینها روشن تر، در دوران جنگ تحمیلی گواه روشنی بر سخاوت مردم ایران دارد، مردم ما علیرغم سختی ها و مشکلاتی که در دوران جنگ داشتند، به ستادهای کمک رسانی مراجعه و هرچه در توانشان بود را به جبهه ها کمک می کردند.

وی با اشاره به این که کمیته امداد امانت دار خدمات و کمک های مردم است، اظهار داشت: کمیته امداد کم خرج ترین ادارات کشور است و شما حق مطلب را ادا کردید زیرا این نهاد به نسبت دخل و خرج از نظر درصدی کم خرج است.

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: شما امین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و می بایست از عهده این مسؤولیت سنگین به خوبی برآیید همانگونه که تا کنون از عهده آن برآمده اید./9465/پ202/ص
ارسال نظرات