۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۱۰۴۵

نام‌نویسی از نخستین ورودی‌های‌ حوزه علمیه خواهران هشترود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان هشترود آغاز فعالیت حوزه علمیه خواهران این شهرستان از بهمن ماه سال‌جاری خبر داد.
حوزه‌هاي علميه خواهران
حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه هشترود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هشترود اظهار داشت: ضرورت راه اندازی مدرسه علمیه خواهران در این شهرستان از سال ها پیش دغدغه متولیان فرهنگی و دینی هشترود بود که خوشبختانه امسال محقق شد.

وی با تقدیر از تلاش مرکز مدیریت استان و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نسبت به اقدام در جهت توسعه مدارس علمیه خاطر‌نشان کرد: بنا به نیاز و علاقه وافر خواهران تحصیل کرده و علاقه‌مند به مسائل دینی و مذهبی و همچنین برای جلوگیری از عدم مهاجرت نخبگان حوزوی به دیگر شهرهای همجوار، حوزه علمیه خواهران شهرستان هشترود تاسیس شد.

امام جمعه هشترود افزود: بعد از مراحل قانونی و دریافت مجوز از مراجع ذیربط یک دوره آزمون ورودی در بین ثبت نام کنندگان برگزار شد که در نهایت از میان 110 نفر 70 نفر از خواهران با دریافت نمره قبولی برای کسب تحصیلات حوزوی وارد حوزه علمیه خواهران شهرستان هشترود شدند.

حجت الاسلام رشادی ادامه داد: حوزه خواهران از هفتم بهمن ماه سال‌جاری برای نیمه دوم سال تحصیلی از ورودی‌های جدید نام‌نویسی به عمل خواهد آورد و در حقیقت به صورت رسمی فعالیت خود را در راستای اهداف والای نظام مقدس اسلامی ایران شروع می کند.

امام جمعه هشترود در ادامه همچنین با اشاره به فعالیت حوزه علمیه برادران هشترود؛ خواستار تشویق خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان خود برای تحصیل در علوم حوزوی و دینی شد و اظهار داشت: بنا بر احادیث و روایات معتبر وارده، تفقه در دین همواره مورد تاکید آموزه‌های اسلامی بوده است.

گفتنی است، مدیر استانی حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان شرقی پیش از این از راه‌اندازی چهار مدرسه جدیدالتاسیس در آذرشهر، اهر، هشترود و میانه خبر داده بود./935/ت302/س
ارسال نظرات