۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۲۱۱۲۶

گرد آوری250 ساعت از تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس در دزفول

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول از گرد آوری 250 ساعت از تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس در شهرستان دزفول خبر داد.
گرد آوری250 ساعت از تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس در دزفول
سرهنگ پاسدار محمدرضا صفار پورمسؤول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در اهواز با اشاره با جمع آوری تاریخ شفاهی رزمندگان و فرهاندهان هشت سال دفاع مقدس ،اظهارداشت: استفاده از حرف دل رزمندگان و فرماندهان در طول هشت سال دفاع مقدس کاری بسیار ارزشمند  است که مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برای دسترسی به این اسناد با ارزش تا کنون با 30 نفر از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس مصاحبه هایی انجام داده است.

وی به فعالیت های این مرکز فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول از سال 87 به صورت منسجم جمع آوری اسناد مربوط به دفاع مقدس را آغاز کرده و تاکنون اسناد مکتوب و عکس های بسیاری از دوران دفاع مقدس و دوران انقلاب اسلامی جمع آوری کرده است.

صفار پور افزود: با توجه به اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس شخص محور می باشد و بخش اول مصاحبه ها دوران کودکی ، نوجوانی و بلوغ رزمندگان را تشکیل می دهد و اغلب این رزمندگان در دوران انقلاب اسلامی نیز فعال بوده اند به جمع آوری تصاویر و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی نیز پرداخته ایم.

مسوول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول ادامه داد: تاکنون 500 عکس و اسناد مربوط به زندانیان مبارز از دوران انقلاب اسلامی در دزفول جمع آوری شده و مصاحبه هایی نیز با سه نفر از مبارزین فعال در جریان انقلاب انجام شده که این فعالیت ها هم چنان ادامه دارد.

صفار پور با اشاره به اهمیت جمع آوری این اسناد گفت: در مصاحبه ها به زوایای پنهانی پرداخته می شود و اطلاعات نویی جمع آوری می شود که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته اند.

این مقام مسؤول در پایان سخنان خود افزود: اسناد جمع آوری شده توسط این مرکز فرهنگی ابتدا تایپ شده و پس از ویرایش و تدوین ،صحافی و مجلد می شوند و در مراحل بعد به صورت کتاب و فیلمنامه در دسترس علاقمندان قرار می گیرند./9458/ت302/ص
ارسال نظرات