۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۱۱۹۵

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در اردبیل و همایش بانوی فجر در هشترود از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب کشور است.
چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در اردبیل به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد از امروز تا 30 دی در شهر اردبیل برگزار می شود.

این نمایشگاه میزبان60 مؤسسه فرهنگی و هنری برگزیده در قالب 90 غرفه است، که به همراه این شرکت‌ها 10 نهاد فرهنگی و اجرایی استان نیز تولیدات و آثار خود را در معرض نمایش و فروش برای عموم مردم استان اردبیل گذاشته اند.

نمایشگاه رسانه های دیجیتال در اردبیل دارای بخش های مختلف و جذابی شامل پایگاه‌های اینترنتی، نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای و همچنین نرم‌افزار تلفن همراه و برخی دیگر از تجهیزات و امکانات حوزه دیجیتال است که طی روزهای اعلام شده از ساعت 10 صبح تا 20 شب آماده بازدید علاقه‌مندان است.

برگزاری نشست‌های متعدد فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی رسانه‌های دیجیتال، تحلیل از برگزیدگان، برپایی غرفه بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان از جمله بخش های جنبی این نمایشگاه است.

بنا به گزارش خبرنگار رسا در اردبیل، آثار عرضه شده در این نمایشگاه با 50 درصد تخفیف شامل 30 درصد در قالب بن و 20 درصد تخفیف به فروش خواهد رسید.

جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق با فرهنگ بومی، اسلامی، ایرانی، ایجاد فضای همدلی پدیدآورندگان آثار نشر دیجیتال و همچنین کاهش هزینه و امکان دسترسی به میراث مکتوب در حوزه رسانه‌های دیجیتال از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.

فیلم سینمایی «آسمان هشتم» در تبریز اکران می‌شود

به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجانشرقی، در آستانه شهادت امام‌رضا(ع)، فیلم سینمایی «آسمان هشتم» در تبریز به صورت ویژه اکران شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این برنامه «حسن نجفی» کارگردان تبریزی درباره مراحل ساخت و همچنین محتوای فیلم سخن خواهد گفت.

این برنامه ساعت ۱۶روز چهارشنبه، ۲۸دی در مجتمع فرهنگی،سینمایی۲۲بهمن تبریز(جنب پارک باغلارباغی)، برگزار خواهد شد.

فیلم سینمایی «آسمان هشتم» که دومین فیلم «حسن نجفی» می‌باشد، داستان یک خانواده باکویی است که برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند؛ اما در بدو ورود با مشکل مواجه می‌شوند. رحمت دانشجوی سال آخر پزشکی با این خانواده آشنا شده و این آشنایی زمینه اتفاقات و حوادث جدیدی را رقم می زند.

همایش بانوی فجر در هشترود برگزار می شود

حجت الاسلام مظفر رجب زاده، رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود از برگزای همایش بانوی فجر همزمان با دهه فجر در خبر داد وافزود: این همایش همزمان با هفته دوم دهه فجر که به عنوان خانواده و زنان مزین شده برگزار می شود.

وی، هدف از برگزاری این همایش را تکریم مقام شامخ زنان و نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: در این همایش از بانوان نمونه و زنان فعال دستگاه های اداری این شهرستان تجلیل بعمل می آید.

حجت الاسلام رجب زاده اضافه کرد: انقلاب اسلامی برخلاف تبلیغات سوء دشمنان نه تنها محدودیت هایی برای حضور زنان در جامعه ایجاد نکرده بلکه موجب حضور بیشتر زنان در عرصه های مختلف با حفظ کرامت زن شده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از نگاه ابزاری به زن جلوگیری کرده و نقش سازنده و فعالی را به آنها بخشیده است.

خانه پروین اعتصامی بازگشایی می‌شود

تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی از اتمام عملیات مرمت خانه پروین اعتصامی شهر تبریز در ‌ایام دهه فجر خبر داد و گفت: پس از اتمام این پروژه امکان ‌بازدید‌ عموم از این خانه مهیا می‌شود.

وی از اتمام عملیات مرمت خانه پروین اعتصامی شهر تبریز در ‌ایام دهه فجر خبر داد و گفت: مالکیت این بنا متعلق به سازمان میراث فرهنگی است و برای اجرای‌ این عملیات مرمت‌ 7 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

محمدی اظهار داشت: از اقدامات مرمتی برای آماده‌سازی این بنا می‌توان به خاکبرداری کل زیر‌زمین، رطوبت‌زدایی بنا، مرمت سردابه یا سردخانه داخل حیاط و ایوان بنا و ایجاد کانال دفع نم در طبقه همکف و زیر‌زمین اشاره کرد‌.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه در سال ‌جاری حوضخانه این اثر نیز از زیر خاک خارج شد، تاکید کرد: در سال گذشته امکان بازدید از کل بنا برای عموم وجود نداشت ‌اما در پی این عملیات مرمتی‌، این امکان فراهم خواهد شد.

خانه پروین اعتصامی مربوط به دوره پهلوی اول است و در تبریز، خیابان عباسی، جنب مسجد آقامیر‌ واقع شده است، این اثر در ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ۱۸۶۸۱ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
/935/د101/س

ارسال نظرات