۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۵۷۹
عضو شورای استانی آذربایجان شرقی:

رسالت پیامبر اسلام مقابله با جهالت بشریت بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: رحمت و رسالت پیامبر اکرم(ص) امتی را از خواب غفلت بیدار کرد که قرن ها با جاهلیت زیسته بودند.
رحلت پيامبر اکرم(ص)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع سوگواران 28 صفر در شهرستان اهر اظهار داشت: رحمت و رسالت پیامبر اکرم(ص) امتی را از خواب غفلت بیدار کرد که قرن ها با جاهلیت زیسته بودند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت محمد(ص) خاطر نشان کرد: آن حضرت با اخلاق حسنه خود توانست نام اسلام را در گستره تاریخ پرآوازه کرده و به مسلمانان عزت بخشد، اما متاسفانه پس از رحلت پیامبر انحرافات بسیاری در جامعه اسلامی پدیدار شد که بزرگترین آن انکار واقعه غدیر و ولایت حضرت علی(ع) بود.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه انحراف جامعه اسلامی پس از ارتحال پیامبر اسلام تا به امروز ادامه دارد، تصریح کرد: فعالیت فرقه های معاند و ضاله که مسیری در خلاف اسلام ناب محمدی دارند، نشات گرفته از آن انحراف تاریخی است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام دوم شیعیان و تشریح اوصاع جامعه اسلامی در دوران امامت آن حضرت گفت: مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) برگرفته از خانه نشینی چندین ساله پدر بزرگوار آن حضرت بود که همه این وقایع از فراموشی امت پیامبر نسبت به واقعه غدیر اتفاق افتاد.

حجت الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود عدم رعایت برخی شئون فرهنگی و اجتماعی و همچنین نفوذ فرهنگ غربی در خانواده‌های ایرانی رتا موجب تزلزل بنیان های اخلاق نبوی در نظام اسلامی دانست و هشدار داد: باید والدین بیش از پیش هوشیار باشند و مسائلی که به نحوی منجر به کمرنگ شدن باورها و اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان شود پرهیز کنند.

وی بزرگ‌ترین راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی را ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و تمسک به قرآن و اهل بیت ذکر کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا با ساز و کارهای مناسب و عملی زمینه جذب جوانان و نوجوانان را به مساجد و محافل دینی فراهم کنیم و آنها را در کارهای فرهنگی بیشتر مشارکت دهیم.

امام جمعه اهر با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس نهم گفت: باید در راستای تاکیدات مقام عظمای ولایت زمینه را برای حضور پرشور، حداکثری، قانونمند و سالم فراهم کنیم، البته همه کاندیداها نیز باید با پرهیز از تخریب رقبای خود به ارائه برنامه‌های خود بپردازند./935/پ202/ص
ارسال نظرات