۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۹۷۵
یکی از علمای شیعه کویت خبر داد؛

تلاش وهابیت برای علنی شدن تکفیر شیعیان

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه کویت از تلاش سلفی گرایان برای علنی شدن تکفیر شیعیان خبر داد.
شيخ محمد جمعه از خطباي شيعه کويت
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد جمعه از علما و خطبای شیعه کویت در مصاحبه با پایگاه خبری نون عراق از فشار شدید وهابی ها برای تغییر شیوه های آموزشی در کویت خبر داد و گفت: جریان های سلفی به شدت فشار می آورند تا شیوه های آموزشی در کویت را تغییر دهند و شیوه ای که شیعیان را کافر بداند و زیارت بارگاه های ائمه اطهار (ع) و اولیای خدا را شرک و کفر جلوه دهد را جایگزین دروس کنونی کنند.

وی با اشاره به خشم شدید وهابیت از گنجاندن عتبات عالیات به عنوان یکی از اماکن مقدس افزود: در حاشیه یکی از درس هایی که از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست و به عنوان درس جانبی به دانش آموزان ارائه می شود، از عتبات عالیات کربلا به عنوان یکی از اماکن مقدس جهان اسلام یاد شده که این امر سبب خشم شدید سلفی گرایان شده است.

حجت الاسلام جمعه تصریح کرد: سلفی گرایان به شدت از گنجاندن عتبات کربلا به این عنوان خشمگین شده اند و می خواهند به هر نحو ممکن واژه کربلا را از کتاب های درسی حذف کرده و واژه تکفیر شیعیان را جایگزین آن سازند.

این عالم کویتی از برنامه های وهابیت برای تکفیر علنی شیعیان یاد کرد و اظهار داشت: وهابی ها به شدت می کوشند تا تکفیر شیعیان علنی شود و ما نیز به پاسخگویی به آنها مشغول هستیم، اما باید اذعان داشت که سلفی گرایان با همه قدرت و توان وارد این بازی شده اند.

وی توهین وهابی ها به کربلا را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: نزاع میان شیعیان و سنی های معتدل با سلفی گرایان از گذشته وجود داشته است، اما پس از توهین شدید خطیب جمعه وهابی یکی از مساجد کویت وارد مرحله جدیدی شده و شدیدتر از گذشته شده است.

شیخ محمد جمعه بیان داشت: این امام سلفی از واژه ای علیه کربلا یاد کرد که دوست ندارم آن را تکرار کنم، لیکن جواب وی را بارها داده ایم و از احادیثی که ائمه اطهار (ع) درباره تهاجم دشمنان به زیارت کربلا بازگو کرده اند نیز استفاده کردیم.

گفتنی است خطیب جمعه مسجد عمر بن عبدالعزیز کویت در ماه های گذشته در سخنانی بسیار زشت و ناپسند با حمله ور شدن به عقاید شیعیان، زیارت عتبات مقدس خصوصا کربلای معلی را بدتر از اعمال منافی عفت توصیف کرده بود.

وی مدعی شد که عتبات عالیات تنها قبرها و گنبدهایی هستند که بر روی اموات واقع شده و توانایی سود یا ضرر زدن به مردم را ندارند و از هیچ تقدسی نزد ما برخوردار نیستند./980/ب902/گ
ارسال نظرات