۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۲۲۱۲۰

مرکز تخصصی شیعه شناسی در اهواز آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) اهواز در رشته شیعه شناسی با حضور آیت الله موسوی جزایری در اهواز آغاز به کار کرد.
آيين افتتاح مؤوسسه اميرالمؤمنين (ع) اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) اهواز در رشته شیعه شناسی با حضور آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، آیت الله محسن حیدری در اهواز آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام علیرضا نژاد، مدیر اجرایی مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) اهواز در ابتدای این مراسم به روند ورود دانش پژوهان به این مرکز اشاره کرد و ابراز داشت: علاقمندان و واجدان شرایط پس از شرکت در آزمون سراسری مراکز تخصصی که از سوی حوزه علمیه قم برگزار می شود و قبولی در این آزمون، می توانند وارد این مرکز شوند.

وی اظهار داشت: پس از اعلام نتایج آزمون از سوی سایت مراکز تخصصی، مرحله گزینش و مصاحبه ورودی صورت می گیرد که امسال بر همین اساس و پس از آزمون آذر ماه، واجدان شرایط به مصاحبه دعوت شدند و هم اکنون این مرحله به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به مقررات آموزشی مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: دوره تخصصی سطح سه دوره ای آموزشی- پژوهشی و مبتنی بر نظام واحدی است که مدت تحصیل در این دوره، با احتساب پایان نامه شش تا نه نیمسال تحصیلی خواهد بود.

حجت الاسلام نژاد اذعان داشت: دانش پژوه این مرکز ملزم هستند در هر نیمسال تحصیلی، یک پژوهش به ارزش یک واحد درسی را به معاونت پژوهشی مرکز ارائه کنند.

در ادامه این مراسم آیت الله حیدری، مدیر مرکز تخصصی امامت امیرالمؤمنین(ع) و آیت الله موسوی جزایری، رییس شورای حوزه علمیه خوزستان نیز به ایراد سخن پرداختند.

گفتنی است کلاس های نیمسال نخست مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) در رشته امامت همزمان با آغاز دهه فجرآغاز می شود./9464/پ203/ص
ارسال نظرات