۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۲۱۹۹
فردا؛

کنگره گفتمان مهدویت در بابل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری کنگره گفتمان مهدویت فردا در بابل خبرداد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن نهم ربیع الاول، آغاز امامت امام زمان(عج)، ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) از برگزاری کنگره ملی مهدویت در استان خبر داد و گفت: این کنگره با همکاری این سازمان و همکاری بنیاد مهدویت استان، استانداری و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که در این کنگره برخی شخصیت های برجسته کشوری از جمله حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، و حجت الاسلام نقویان حضور خواهند داشت، افزود: این کنگره صبح فردا در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود از ارائه 67 مقاله به دبیرخانه این کنگره در مازندران خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 14 مقاله برگزیده در کتابچه‌ای به چاپ رسیده، که تعداد دو هزار جلد از این کتابچه در سراسر استان توزیع خواهد شد و در این برنامه از برترین‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و پژوهشی همزمان با روز برگزاری کنگره خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه از برنامه‌های جنبی کنگره است که از سوی کمیته علمی کنگره برپا خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان نیازمند شناخت بیشتری نسبت به مسأله مهدویت و انتظار هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم شناخت مناسب از مقوله مهدویت یکی از آسیب‌های مهم این عرصه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه مهدویت و انتظار از سوی دشمنان در جامعه ایجاد شده است، تصریح کرد: افزایش میزان شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به موضوع مهدویت و انتظار مهم ترین رسالت متولیان فرهنگی و دینی کشور است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که همه باید تلاش کنند تا فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود، ادامه داد: این فرهنگ اصیل اسلامی جامعه دینی را به سوی سعادت حقیقی رهنمون خواهد کرد.

وی، برگزاری کنگره گفتمان مهدویت را زمینه‌ساز تقویت شناخت جامعه نسبت به مفهوم واقعی انتظار و مهدویت دانست و تصریح کرد: باید با برگزاری نشست های تخصصی به تبیین مناسب مسأله مهدویت و انتظار در جامعه بپردازیم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود ضمن تشریح برنامه‌های این اداره ‌کل در ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: تجلیل از مفسران قرآن و شارحان نهج البلاغه 13 بهمن، در مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزار خواهد شد و از 40 مفسر قرآنی و شارح نهج البلاغه تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی از دیگر برنامه‌های این دهه را اعزام 20 مبلغ حوزه علمیه قم به مدارس استان، توزیع 112 هزار جلد کتاب در 115 کتابخانه، برگزاری جشنواره قرآنی خانواده، تدوین و توزیع نرم افزار ویژه دهه فجر تحت عنوان فجر پیروزی، برگزاری گفتمان دینی با دعوت از اساتید برجسته کشوری ویژه جوانان با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه افتتاح نخستین دهکده قرآنی در مازندران را از دیگر فعالیت‌های این اداره ‌کل در دهه پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: اولین دهکده قرآنی این استان در روستای اسرم ساری فعالیت خود را در زمینه روخوانی، حفظ، تربیت مربی و تفسیر آغاز خواهد کرد و دلیل انتخاب این روستا به عنوان اولین دهکده قرآنی مازندران، حضور فعال اعضای روستا در مناسبت‌های متعدد و فعالیت‌های قرآنی است./950/پ202/س

ارسال نظرات