۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۲۲۴۷۴

اختتامیه ششمین جشنواره طلیعه ظهور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور در قم برگزار شد.
همايش طليعه ظهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور، دومین جشنواره سراسری آفتاب پنهانی و چهارمین جشنواره آینده روشن عصر روز شنبه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این جشنواره که با حضور حجت الاسلام پورسید آقایی، رییس موسسه آینده روشن، مرتضی اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حجت الاسلام لطفی، مدیر رادیو معارف و استاد مجاهدی برگزار شد، به نفرات برگزیده این جشنواره که در بخش های متنوع هنری مانند نقاشی، پوستر، خوشنویسی، شعر، فیلم، فیلنامه، نثر ادبی و پیامک ادبی حائز رتبه برتر شده بودند هدایایی اهدا شد.

در ابتدای این مراسم که با تاخیر یک ساعته برگزار شد، استاد شجاعی قاری بین المللی قرآن آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کرد.

در ادامه، اسماعیلی طبا، به بخش های مختلف جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش های متنوع هنری مانند نقاشی، پوستر، خوشنویسی، شعر، فیلم و فیلنامه هزار و ششصد اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این میان بیست و چهار نفر به عنوان نفرات برتر برگزیده و هدایایی به آنها اهدا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، کیفیت آثار ارسال شده در این جشنواره را مطلوب خواند و ابراز کرد: امسال زمان مناسبی برای تولید و ارسال آثار در نظر گرفته شد که تاثیر زیادی بر کیفیت آثار گذاشت.

حجت الاسلام پور سید آقایی، نیز در این جشنواره در سخنانی گفت: دشمنان در ترویج فرهنگ و اندیشه غلط خود از داستان هایی که زاییده تخیل و به دور از حقیقت است بهره می گیرند و بر جوامع اسلامی تاثیر می گذارند اما ما با داشتن این همه افتخارات و منابع معتبر از کشورهای دیگر الگو برداری می کنیم.

وی، از کسانی که فکر می کنند اگر در آثار خود فقط نامی از امام زمان(عج) به میان بیاورند تبلیغ فرهنگ مهدویت کرده اند، انتقاد کرد و ابراز داشت: دشمنان ما در داستان ها و فیلم های خود بدون اینکه نامی از مذهب و اسلام بیاورند آثاری خلق می کنند که مخاطب خود به خود از اسلام دوری می کند.

گفتنی است،در این جشنواره استاد مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور، اشعاری را در مدح امام زمان(عج) قرائت کرد.

لازم به ذکر است، آثار ششمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور در نگارخانه شهید آوینی واقع در بلوار جمهوری نبش کوچه 28، همچنین نگارخانه فرهنگ واقع در خیابان شهیدان فاطمی جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم از ساعت 8 تا 12 و 16 تا 20 به نمایش گذاشته شده است که تا 17 بهمن دائر خواهد بود./927/پ202/ص
ارسال نظرات