۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۲۵۰۶

رابط معاونت بین الملل حوزه های علمیه در تبریز معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ رابط معاونت بین الملل حوزه های علمیه کشور با هدف راه اندازی معاونت بین الملل در مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی معرفی شد.
حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در دیدار معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با اساتید و فضلای حوزوی استان اظهار داشت: ظرفیت ها و توانمندی های مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی بیش از وضعیت موجود است.

وی با تاکید بر احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه آذربایجان به ویژه تبریز در عرصه های بین المللی گفت: در گذشته نه چندان دور، حوزه علمیه تبریز میزبان طلاب خارجی از کشورهای آسیای میانه و قفقاز بوده که بایستی این نقش آفرینی در عرصه بین الملل بار دیگر احیا شود.

حجت الاسلام لطیفی ادامه داد: هم اکنون دروس سطح 2 و 3 در شهرهای تبریز، بناب و مراغه ارائه می‌شود که طبق برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های به‌ عمل آمده، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان در سه سال آینده به عنوان مرکزیت حوزه‌های علمیه در غرب کشور فعالیت خواهد کرد.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: رشد و پیشرفت حوزه‌های علمیه آذربایجان به ویژه تبریز نیازمند رسیدگی و مساعدت همه جانبه است، البته اقدامات زیربنایی لازم و مفید است و در کنار فعالیت‌هایی برای اقدامات روبنایی در حوزه باید صورت گیرد.

همچنین حجت الاسلام مشوقی، قائم مقام معاونت بین الملل حوزه های علمیه کشور، بر نقش محوری و استراتژیک استان آذربایجان شرقی در تعاملات بین المللی حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: همجواری با کشورهای شمالی ایران و دروازه ورود به اروپا و همچنین همزبانی با کشورهای آسیای میانه از مزیت های این استان در برقراری تعاملات حوزوی در عرصه بین الملل است.

وی خواستار نگرش فرا منطقه ای به تاثیرگذاری حوزه های علمیه آذربایجان و تبریز شد و خاطر نشان کرد: تحقق این مسأله نیازمند فراهم کردن زیرساخت های لازم و آمادگی طلاب این منطقه از ایران اسلامی برای ورود به عرصه های تبلیغی در کشورهای همسایه است.

بنا بر این گزارش، در پایان این جلسه احمد ذاکری به عنوان رابط معاونت بین الملل حوزه های علمیه کشور در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی معرفی شد.

بنا به گفته معاونت بین الملل در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در آینده معاونت بین الملل در مرز مدیریت آذربایجان شرقی با هدف نقش آفرینی مدارس علمیه این استان در عرصه های بین المللی راه اندازی خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات