۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۳۷۹
با حضور وزیر ارشاد؛

برگزیدگان جشنواره کوثر پر فروغ تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری کوثر پرفروغ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد و نفرات برتر با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.
2/ حسيني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری کوثر پرفروغ با حضور سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در این مراسم اهداف برگزاری این جشنواره سراسری را تشریح کرد و افزود: فراخوان جشنواره کوثر پرفروغ همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد بیش از 550 اثر نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه از بین آثاری که مورد داوری قرار گرفت، 57 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد، گفت: در این جشنواره از صاحبان آثار برگزیده تجلیل می شود و همچنین نمایشگانی از آثار منتخب برپا می شود.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه از درخشش بانوان قمی در این جشنواره ملی خبر داد و اضافه کرد: سهم استان قم از آثار برگزیده 19 اثر بوده است که این تعداد در مقایسه با سایر جشنواره ها رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

وی گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری از سوی خواهران را یکی از اهداف برگزاری جشنواره کوثر پر‌فروغ ذکر و تصریح کرد: زنان نقش سازنده و بسیار حایز اهمیتی در اجتماع و خانواده دارند و باید از توانمندی های آنان بیشتر استفاده شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم با بیان اینکه زمینه سازی برای حضور خواهران در اجتماع تاثیر بسزایی در مسیر تکامل و انسان‌سازی دارد، گفت: دین مبین اسلام توجه بسیار کامل و جامعی به بانوان دارد و در انقلاب اسلامی نیز زنان نقش برجسته ای داشته اند.

جشنواره کوثر پرفروغ در رشته های مقاله‌نویسی، وبلاگ‌، نقاشی، عکس، خوشنویسی، شعر، آثار ابتکاری و متون ادبی به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد.

گفتنی است، این جشنواره روز جمعه با حضور سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی افراد برتر به کار خود در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پایان داد./924/پ202/ص
ارسال نظرات