۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۲۳۷۷۰
مشاور سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

فروپاشی دغدغه‌ اصلی آمریکا و صهیونیست‌ است

خبرگزاری رسا ـ مشاور سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: دغدغه‌های اصلی آمریکا و صهیونیست‌ها فروپاشی است که آن را تحت تأثیر انقلاب اسلامی می‌دانند و از این رو طبیعی است که فشارها علیه ما تشدید شود.
سردار يدالله جواني
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید آذربایجان شرقی، یدالله جوانی ظهر امروز در همایشی که به مناسبت انتخابات توسط بسیج اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی ترتیب یافته بود، اظهار داشت: ما امروز در یک صحنه رویارویی قرار داریم و این فرموده امام که قرن بیست و یکم قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است، امروز در حال رخ نمودن است و همان جمعیت 99 درصدی کنونی در غرب همان طیف مستضعف است که غرب را با چالش جدی روبه رو کرده است.

مشاور سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: دغدغه‌های اصلی آمریکا و صهیونیست‌ها فروپاشی است که آن را تحت تأثیر انقلاب اسلامی می‌دانند و از این رو طبیعی است که فشارها علیه ما تشدید شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ابتدای انقلاب فکر می‌کرد با چند ترور، بمب‌گذاری‌ها و راه انداختن جنگ انقلاب فرو می‌ریزد، اظهار داشت: موقعی که اتفاق خاصی روی نداد، دشمن با کارکردی 10 ساله جریان 18 تیر 78 را راه انداخت که البته در 23 تیر همان سال با درایت رهبری و هوشیاری مردم به نتیجه نرسید.

جوانی گفت: غرب در نظر دارد تا پس از انتخابات و در بهار 91با بازتولید فتنه 88 و بازیگران جدید بتواند اهداف شوم خود را به ثمر برساند و افرادی که بر آرمان‌های انقلاب و امام تاکید دارند، منزوی شوند.

وی ابراز داشت: دشمن وقتی دید که قدرت حمله به ایران را ندارند، می‌خواهد با تشدید فضای جنگ نرم در آستانه انتخابات نتیجه را چالش‌برانگیز کند و باعث ایجاد جابه‌جایی قدرت در ایران شود.

مسئول سابق اداره سیاسی سپاه گفت: تلقی دشمن این است که تحریم‌ها و فضای جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای در یک دوره زمانی دگرگونی ایجاد می‌کند، ولی با مواضع مدبرانه‌ای که اتخاذ شده تا به امروز کاری از پیش نبرده است.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی می‌خواست با تحریم نفت ایران درآمدهای ارزی کشور را به حداقل برساند و با فشار بر مردم و بازکردن فضای جدید برای اپوزیسیون، مسئولان را نزد مردم زیرسئوال ببرند ولی مانور ارتش در تنگه هرمز و نشان دادن توانایی ایران در بستن این تنگه باعث ناکامی غرب در رسیدن به اهداف شوم خود شد.

جوانی با اشاره به اینکه دشمن در صدد است تا با ایجاد فضای بی‌رمق و پایین آوردن مشارکت مردم باعث ایجاد چالش شود، افزود: انتخابات در فضای امن، آرام و با مشارکت حداکثری می‌تواند از تهدیدات یک فرصت برای ما ایجاد کند و مشارکت حداکثری در فضای امن و آرام در انتخابات مجلس نهم می‌تواند خنثی کننده توطئه‌های دشمن باشد.

وی، مجلس کارآمد را عامل کاهش چالش‌های پیش‌رو دانست که می‌تواند نقطه عطفی در مقابل تهدیدات باشد و گفت: دشمن می‌کوشد تا با مدیریت فضای رسانه‌ای و تلقین اینکه نتیجه انتخابات از قبل مشخص است، مشارکت مردم را کاهش و کشور را دچار چالش جدی کند.

مشاور سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: انتخابات مجلس نهم نخستین انتخاباتی است که با عدم شفافیت جناح‌بندی روبه‌روست.

جوانی با اشاره به شبه افکنی‌های غرب افزد: کمترین گرایش‌های سیاسی افراد در رد صلاحیت‌ها دخیل بوده ولی از آنجایی که رد صلاحیت شده‌ها از بازگویی علت صحیح رد صلاحیت خود خودداری می‌کنند، رد صلاحیت را بیشتر سیاسی جلوه می‌دهند.

وی اظهار داشت: ما اکنون در کشور حداقل 16 جبهه و تشکل داریم که در انتخابات ورود پیدا کرده‌اند و عمدتاً در چهار طیف مستقل، اصولگرا، اصلاح‌طلب و دولتی‌ها هستند.

جوانی با اشاره به ایجاد جبهه پایداری از متن اصولگرایان، ابراز داشت: طیفی که قبلاً در مجموعه اصولگرا تعریف می‌شدند، به دلیل انحراف در دولت از آنها جدا شده و جبهه پایداری را تشکیل داده‌اند.

مشاور سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، انتخابات مجلس نهم را نخستین فرصت و ایستگاه احیا برای اصلاح‌طلبان دانست و در خصوص وجود و یا عدم وجود جریان انحرافی در دولت افزود: انحراف همان کج شدن از مسیر اصلی، اهداف و نقشه اصلی انقلاب است و فاصله‌ای بین مکتب حضرت امام و ولایت رهبری وجود ندارد.

جوانی با اشاره به مبنای فکری جریان انحرافی در خصوص مکتب ایرانی و اسلامی و باستان‌گرایی این جریان را باعث ابراز خوشحالی وهابی‌ها دانست و با اشاره به اظهارات مصلحی وزیر اطلاعات افزود: شواهدی بر هماهنگی و ارتباط بین جریان انحرافی و جریان فتنه وجود دارد./935/د102/س
ارسال نظرات