۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۴۱۵۸
در مشهد؛

آیین اختتامیه هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث با حضور طلاب 35 ملیت جهان امروز در مشهد برگزار شد.
آیین اختتامیه هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مشهد، آیین اختتامیه هفدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث با حضور طلاب 35 ملیت جهان، امروز در مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام عصار زاده گفت: یکی از جنایتکارترین، جنایتکاران دولت آمریکا است که بالاترین جنایت خود را در افغانستان انجام داده اند و اگرچه با واکنش سریع استکبار شدیم اما این امر از جهاتی هم نیک و هم شر است؛ از این جهت شر است استکبار جهانی در کشور اسلامی جرأت پیدا کرده که به قرآن اهانت کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند «مرحله ای از اسلام ستیزی امروز به وسیله صهیونیسم و استکبار جهانی دنبال می شود».

حجت الاسلام عصارزاده با بیان این که غرب از گسترش اسلام ترس دارد و به گزینه های سخیف روی آورده است، ابراز داشت: قرآن می فرماید «با دهان های پست و زشت و پلیدشان می خواهند نور خدا را خاموش کنند ولی نتوانند خدای متعال نور خود را گسترش خواهد داد اگر چه کافران کراهت داشته باشند».

سپس حجت الاسلام مهدوی مهربا بیان این که ملتی که قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دارد نباید فقیرانه زندگی کند، تشریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم توجه به سرمایه های معنوی ما نتوانسته ایم بهره برداری کامل را داشته باشیم و این فقر، به جهت این که دارای پشتوانه معنوی است فقر نکوهش شده ای است.

وی با تأکید بر این که طلاب باید به سرمایه هایی که در اختیار آن ها است، توجه کنند، ابراز داشت: مسؤولان آموزشی، فرهنگی و پژوهشی گرچه سطح حضور طلاب را بالا برده اند؛ اما باید برنامه ریزی مدونی داشته باشند تا طلاب بتوانند از ذخایر ارزشمند معنوی بهره برداری کامل را داشته باشند و به دنبال آن بتوانند نیاز امروز جامعه بشری را تأمین کنند.

همچنین در این مراسم حجج اسلام مهدوی مهر، ریاست مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد، عصار زاده، معاون فرهنگی مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد به ایراد سخنرانی پرداختند و بیانیه ای در محکومیت جنایات قرآن سوزی به دست سربازان آمریکایی قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بی شک این رفتارهای شنیع و گستاخانه سربازان آمریکایی در افغانستان نخواهد توانست مانعی در برابر موج گسترده بیداری اسلامی ایجاد کند یا از اقبال روز افزون دنیا به این کتب آسمانی و مقدس جلوگیری کند. آیت الله العظمی خامنه ای، رهبربزرگوار انقلاب اسلامی با ژرف اندیشی و تدبیری مثال زدنی اعلام کردند که طراحی و اتاق فرمان این نمایش ها در درستان سران نظام سلطه و اتاق های فکر صهیونیستی است و دولت آمریکا را مسؤول و پاسخگوی این گونه حرکت ها اعلام نمودند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از نفرات برتر در هدفهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث از سوی ریاست مجتمع آموزش عالی مشهد تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از نرم افزار جامع فعالیت قرآنی و حدیثی رونمایی شد. همواره در مرحله پایانی این المپیاد هر ساله نمایشگاه دستاوردهای قرآنی و حدیثی مراکز برگزار می شود./968/پ202/س

ارسال نظرات